Partner portalu
Koktajl bar Charlie przenosi działalność do sieci i zaprasza na degustacje online Koktajl bar Charlie przenosi działalność do sieci i zaprasza na degustacje online, fot. materiały prasowe

Koktajl bar Charlie przenosi działalność do sieci i zaprasza na degustacje online

Karim Bibars, współwłaściciel topowego warszawskiego koktajl baru Charlie, postanowił wykorzystać ekspercką wiedzę, pasję i umiejętności barmanów i przenieść swój biznes do świata online. Właśnie uruchomił zdalne degustacje alkoholi, dzięki którym goście bez wychodzenia z domu mogą poczuć się jak przy światowej klasy barze, gdzie od profesjonalnych barmanów dowiadują się ciekawostek o pochodzeniu i walorach trunków.

Autor: horecatrends.pl/informacja prasowa Data: 18 listopada 2020 12:19

Od połowy października gastronomia mogła funkcjonować, ale tylko do godz. 21:00, co właściwie oznaczało zamknięcie koktajl barów, bo tego typu lokale odwiedza się dopiero późnym wieczorem. Pandemia przyniosła już wiele zamknięć barów i restauracji, a jej skutki będą odczuwalne w tej branży jeszcze przez długie miesiące. Z uwagi na charakter takich lokali ich „sezon” trwa od września do maja, bo w cieplejsze dni, kiedy obostrzenia i skala pandemii były łagodniejsze, klienci woleli spotykać się w lokalach z ogródkami lub nad Wisłą. W tym roku przez większość sezonu zarobkowego ekskluzywne koktajl bary w Polsce pozostają więc zamknięte.

Twórcy warszawskiego baru Charlie postanowili działać. Mimo że ich lokal został tymczasowo zamknięty, jego barmani pozostają w kontakcie z gośćmi poprzez webinary Charlie’s Tasting Club. W ramach Charlie’s Tasting Club w wybranym przez gości terminie odbywa się szkolenie w wirtualnym pokoju degustacyjnym, gdzie wspólnie z Karimem Bibarsem uczestnicy biorą udział w profesjonalnej degustacji. Materiały niezbędne do szkolenia, wśród których jest profesjonalny kieliszek degustacyjny, są dostarczane wcześniej pod wskazany adres, a chwilę przed szkoleniem wystarczy przygotować swoje stanowisko i być gotowym na telekonferencję.

– Od wielu miesięcy widujemy się z bliskimi online, a takie warsztaty o whisky czy rumie są ciekawym urozmaiceniem spotkania towarzyskiego przed komputerem. Prowadzimy degustacje whisky z okazji imienin, gdzie członkowie rodziny zasiadają w różnych zakątkach Polski, żeby wspólnie uczcić ten wieczór. Pojawiają się też zdalne wieczory kawalerskie, 50-te urodziny i imprezy firmowe. Taka merytoryczna pogawędka o trunkach świetnie przełamuje lody na przyjęciach online – mówi Karim Bibars. – Charlie’s Tasting Club budzi zainteresowanie szczególnie teraz, kiedy korporacje szykują wirtualne imprezy świąteczne dla swoich pracowników.

Na ten moment Charlie ma w ofercie 3 różne szkolenia: jedno dotyczące pochodzenia i odmian rumu oraz dwa dotyczące whisky. Można się na nich dowiedzieć sporo o historii trunków, nauczyć się rozróżniania gatunków szkockiej ze względu na region ich pochodzenia czy przetestować destylaty z Japonii i USA. W swoim merytorycznym, ale luźnym tonie spotkania Charlie Tasting Club przywodzą na myśl spotkania ze światowej klasy barmanem przy barze, tyle że we własnym domu.

Co można wynieść z degustacji online i jak taka lekcja może zmienić sposób konsumpcji whisky w domu? – Kubki smakowe i umiejętności wychwytywania aromatów w kieliszku można wytrenować, jak prawie każdą umiejętność – tłumaczy Karim Bibars. – Goście naszych degustacji uczą się, że nawet w warunkach domowych warto spojrzeć na kolor degustowanego trunku, który często może nam podpowiedzieć wiek czy też „ciężar” trunku. Następnie wyostrzają zmysł powonienia i odkrywają, że niektóre gatunki whisky, koniaku czy rumu oferują przepiękną symfonię aromatów. W końcu próbują zawartości kieliszka, powoli delektując się tym, co odkrywają kubki smakowe. Do domowej praktyki degustacyjnej przyda się też informacja o właściwej temperaturze spożywania whisky, kształcie kieliszka czy o tym, kiedy i dlaczego warto dodać do trunku nieco wody. W domowym zaciszu czy w pięknym barze – warto zadbać o to co i jak konsumujemy – puentuje Karim Bibars.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.