Partnerzy portalu
Kupując lody w lodziarni Polacy wybierają tradycyjne smaki fot. pixabay.com

Kupując lody w lodziarni Polacy wybierają tradycyjne smaki

Autor: www.horecatrends.pl Data: 17 września 2018 16:24

Marka Bracia Koral zdradziła ciekawą zależność jeżeli chodzi o wybór tych smaków. Okazuje się bowiem, że tradycji, czyli smaków znanych i lubianych, trzymamy się kupując lody w kulkach, „na mieście”, czy podczas wakacji, natomiast eksperymenty, czyli niestandardowe i nieco inne smaki zabieramy ze sklepu do domu.

Marka Bracia Koral ujawniła jakie lody w poszczególnych kategoriach są hitem sprzedażowym – zestawienie zawiera smaki lodów impulsowych, czyli w kulkach, jedzonych np. podczas wakacji, czy w ciepły dzień „na mieście”, a także smaki lodów w opakowaniach familijnych, które najczęściej spożywamy w domowym zaciszu. Efekt zaskoczył wszystkich.

Tak jak pokazały już badania marki Bracia Koral Polacy są tradycjonalistami – nasze ulubione smaki to lody śmietankowe, czekoladowe oraz owocowe (polska truskawka). Taki wybór ma swoje uzasadnienie - psycholodzy tłumaczą, że smak śmietankowy to najczęściej pierwszy smak jaki poznajemy, dlatego potem chętnie do niego wracamy, to również smak, który kojarzy się z naturalnością, nie zawiera ulepszaczy, jest świeży. Duże znaczenie ma również kolor. Biel przywodzi na myśl ważne dla Polaków konotacje, czyli czystość, jasność, sterylność, ale i bezpieczeństwo, sielskość i naturę. Wyniki sprzedaży marki Bracia Koral potwierdzają te tezę, ale to tylko pół prawdy. Okazuje się bowiem, że te smaki wybieramy kupując lody impulsowe, czyli te w kulkach i waflu, kupowane „na mieście”. Stojąc przed ladą w lodziarni mamy tylko krótką chwilę na decyzję i często sięgamy po te smaki, które już znamy i które dobrze nam się kojarzą.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Badania konsumenckie i te wynikające ze sprzedaży rzeczywiście pokazują, że Polacy trzymają się sprawdzonych smaków, czyli tej złotej trójki: śmietanka, czekolada, i truskawka. Kiedy zapytaliśmy Polaków jakie lody by wybrali większość zdecydowanie odpowiedziała, że takie jak w dzieciństwie. Wydaje mi się, że właśnie to skojarzenie dzieciństwa i lodów sprawia, że szczególnie starsze pokolenia wybierają lody śmietankowe. Z kolei badania sprzedanych już smaków lodów odkryły ciekawą prawdę – o ile podczas spaceru jemy bezpieczne smaki, to w domu lubimy spróbować czegoś nowego, czyli wybieramy niestandardowe smaki lodów familijnych, na które nie mamy odwagi zdecydować się na mieście – mówi Piotr Gąsiorowski, Dyrektor Marketingu PPL Koral.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz