Partnerzy portalu
Łączenie kawy z piwem kraftowym to jeden z najciekawszych trendów ostatnich lat fot. materiały prasowe

Łączenie kawy z piwem kraftowym to jeden z najciekawszych trendów ostatnich lat

W efekcie współpracy dwóch rzemieślniczych marek rodem z Wrocławia powstało piwo WRCLW Coffee Imperial Stout NITRO, którego oficjalna prapremiera odbędzie 14 lutego, w Browarze Stu Mostów. Nowy produkt to kombinacja doświadczenia Etno Cafe w produkcji Cold Brew Coffee, kawy macerowanej na zimno, z wiedzą browarników Browaru Stu Mostów.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 13 lutego 2019 14:53

Łączenie kawy z piwem kraftowym to jeden z najciekawszych browarniczych trendów ostatnich lat. Jego źródłem są zmiany, jakie w ostatnich latach można zaobserwować na rynku kawy i piwa – moda na kraftowe marki i rosnąca świadomość klientów, szukających wysokiej jakości produktów.

- Kooperacja z Etno Cafe, to dla nas niebywała okazja do współpracy ze specjalistami od rzemieślniczej kawy najwyższej jakości. I to tutaj, lokalnie, we Wrocławiu – powiedziała Arletta Ziemian z Browaru Stu Mostów. - Dzięki ich wiedzy z zakresu Cold Brew mogliśmy łatwo zawęzić nasze poszukiwania do konkretnych rodzajów i odmian kawy.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Kawa użyta przy produkcji WRCLW Coffee Imperial Stout NITRO została wybrana na podstawie przeszło stu prób. Najlepiej pasujący okazał się blend dwóch odmian: brazylijskiej, intensywnej Yellow Bourbon (70%) oraz etiopskiej Yirgacheffe (30%). W efekcie powstało czarne, esencjonalne piwo pełne aromatów świeżo zaparzonego espresso, czekolady i karmelu. Z czasem zyskuje nuty ciemnych suszonych owoców i pumpernikla.

Browar WRCLW Coffee Imperial Stout NITRO produkowany jest metodą nitro, która polega na dodawaniu obojętnego gazu do piwa. Azot nadaje lekkości i ma na celu zwiększenie jego pijalności oraz zmianę tekstury na aksamitną. Po przelaniu piwa do szklanki tworzy się efekt kaskadowy, który polega na powstawaniu niezliczonej ilości bardzo małych pęcherzyków. Taki typ piany jest nieosiągalny przy piwie nasycanym dwutlenkiem węgla.

- Kraftowa kawa ma więcej zastosowań niż mogłoby się wydawać – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. - Piwo Browaru Stu Mostów to pierwszy krok do wykorzystania naszego doświadczenia w innych produktach. Obecnie prowadzimy np. badania nad rozwiązaniami, które pozwolą wykorzystywać fusy pozostałe po zaparzeniu kawy do tworzenia suplementów diety, czy produktów kosmetycznych.

Browar Stu Mostów to pierwszy po latach klasyczny rzemieślniczy browar we Wrocławiu. Z otwartym pubem, z którego obserwować można produkcję i który można zwiedzić z przewodnikiem. Przyciąga gwiazdy piwnej sceny z całego świata i integruje pokolenia wrocławskich browarników. Eksportuje piwo do ponad 20 krajów. Łączy dwa podejścia do piwowarstwa – warzenie piw nowofalowych i odkrywanie na nowo tradycji. 

Etno Cafe to jedna z najbardziej dynamicznych polskich marek kawowych. Dzięki synergii własnej palarni, sieci 18 kawiarni i browaru kawowego produkującego Cold Brew Coffee, pierwszą polską kawę “parzoną” na zimno dostępnej w szerokiej dystrybucji, stworzyła nową jakość na polskim rynku kawy. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.