Partnerzy portalu
Mamy wyraźne ożywienie w sprzedaży piw kraftowych w HoReCa (wywiad) Anna Krzesińska, prezeska Mazowieckiego Oddziału Terenowego Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl opowiedziała m.in. o sprzedaży piw kraftowych po lockdownie/ fot. unsplash

Mamy wyraźne ożywienie w sprzedaży piw kraftowych w HoReCa (wywiad)

Dobra pogoda i rozluźnienie obostrzeń zdecydowanie służą wzrostowi w segmencie HoReCa. Kolejne osoby potwierdzają, że gdy tylko lockdown został zdjęty, sprzedaż piwa wyraźnie się ożywiła – powiedziała Anna Krzesińska, prezeska Mazowieckiego Oddziału Terenowego Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych.

Autor: Jakub Szymanek Data: 27 lipca 2021 12:42

Jakub Szymanek: Od prawie dwóch miesięcy mamy ponownie w pełni działającą gastronomię. Wróciły również imprezy plenerowe. Jak Twoim zdaniem te czynniki wpłynęły na sprzedaż piwa w tym czasie?

Anna Krzesińska, prezeska MOT PSPD: To pytanie raczej do restauratorów i przedstawicieli browarów, i odpowiedzi zapewne będą różne w zależności od tego, czy mówimy o piwie koncernowym, regionalnym czy rzemieślniczym. Ja mam sporo znajomych wśród piwowarów i przedstawicieli browarów rzemieślniczych, i z naszych rozmów wyłania się dość pozytywny obraz. Dobra pogoda i rozluźnienie obostrzeń zdecydowanie służą wzrostowi w segmencie HoReCa. Kolejne osoby potwierdzają, że gdy tylko lockdown został zdjęty, sprzedaż wyraźnie się ożywiła i piwo w kegach nadrabia kompletny zastój z początku roku. Co więcej, właściciele niektórych lokali narzekają, że jest za mało kegów dostępnych na rynku, a część małych rzemieślniczych browarów z niewielką piwną produkcją wyprzedała wszystkie swoje zapasy.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Od ludzi związanych z piwną branżą wiem też, że niektóre browary rzemieślnicze mają problem, bo gorzej sprzedają się im, wydawałoby się popularne, piwa w puszkach i dotyczy to sprzedaży zarówno w hurcie, detalu jak i online. Jest jeszcze druga strona tej euforii i odżycia po pandemicznej stagnacji - wiele osób obawia się, co będzie po sezonie i w jesieni, jeżeli pojawi się kolejna fala pandemii i w życie wejdą obostrzenia typu, znane nam z poprzedniego lockdownu, zamykanie lokali. Niestety, trudno przewidzieć co będzie się działo, a jak wiemy z ostatnich kilkunastu miesięcy, można spodziewać się wszystkiego. 

Po zimnym maju, mieliśmy cieplejszy czerwiec, a teraz mamy gorący lipiec. Czy rzeczywiście, jak już wspomniałaś, dobra pogoda ma aż taki wpływ na większą sprzedaż piwa?

- W branży mówi się, że to pogoda jest najlepszym dyrektorem sprzedaży - stwierdziła kilka lat temu w jednym z wywiadów była dyrektor Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP) Browary Polskie Danuta Gut. Trudno się z tym nie zgodzić. Co ciekawe, dobra pogoda na picie piwa to podobno temperatury oscylujące w okolicach 20-25 stopni. Letnia aura pewnością z sprzyja wyjściom, spotkaniom na świeżym powietrzu ze znajomymi i raczenia się piwnym trunkiem np. w ogródkach piwnych. Latem rośnie sprzedaż nie tylko browarom koncernowym, bo już od dobrych kilku lat nie jesteśmy "skazani" tylko i wyłącznie na koncernowe lagery. Miłośnicy piwa rzemieślniczego i domowego latem szukają raczej piw lżejszych, mniej procentowych. Na szczęście rynek kraftowych piw jest tak szeroki, że jest w czym wybierać.

Czytaj więcej: portalspozywczy.pl

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.