Kawa staje się dochodowym produktem nie tylko dla kawiarni, lecz także piekarni. Koncepty powstałe z takiego połączenia dynamicznie rozwijają się w największych miastach Polski. I chociaż sklepy z pieczywem nie stanowią jeszcze dzisiaj wielkiego zagrożenia dla specjalistycznych kawiarni, to wiele z takich punktów może być atrakcyjnych dla młodych osób szukających produktów typu Take & Go lub convenience – twierdzi Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.
W Polsce koncept połączonej piekarni z kawiarnią dynamicznie rozwija się w największych miastach w Polsce, szczególnie silnie w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Gdańsku.
- Dla sklepu firmowego łatwo jest piekarni wyprodukować produkty dedykowane do kawy. Nastąpiła już wielka zmiana w podejściu do tego tematu. Jeszcze 2 lata temu piekarze nie chcieli nawet słuchać, że kawa w sklepie firmowym z pieczywem, ciastami i drożdżówkami to dobry pomysł biznesowy. Dzisiaj opierają na tym całą strategię marketingową i reklamę punktów sprzedaży, skupionej na oferowaniu kawy na wynos lub na miejscu w zestawie z kanapką lub pączkiem. Wykorzystują do tego cały potencjał sieci sprzedaży i obecność w mediach społecznościowych – mówi Andrzej Piętka.
Jego zdaniem, główną inspiracją rozwoju takiego konceptu jest stałe podglądanie konkurencji i gigantów kawiarnianych, którzy przyciągają młodych klientów ciekawym menu, klimatem miejsca i brandem.
- Dzisiaj w zestawie do kawy łatwo jest dodać piekarzowi kanapkę, drożdżówkę, muffinkę czy porcję ciasta. Jeżeli miejsce na to pozwala to można zaproponować klientom też ofertę śniadaniową. Wiele lokalizacji sklepów piekarniczych posiada atrakcyjną lokalizację do wprowadzenia tego, gdzie jest miejsce na stworzenie bistro – piekarni z ofertą mini delikatesów z produktami regionalnymi lub premium. Sklepy z pieczywem nie stanowią jeszcze dzisiaj wielkiego zagrożenia dla specjalistycznych kawiarni, ale wiele z takich punktów może być atrakcyjnych dla młodych osób szukających produktów typu Take & Go lub convenience. Przyciągać piekarze chcą w ten sposób do codziennego kupowania u siebie młodych ludzi, którzy chętnie jedzą na mieście i nie gotują w domu. Przekąski słodkie i słone, duży wybór ciast, sałatek, kanapek, naleśników i tostów są dla nich atrakcyjnym menu. Kawa daje im szansę na przyciągnięcie młodych, a chleb nie daje takiego zarobku jak jeszcze kilka lat temu. Mają szansę piekarnie na tym szanse dużo wygrać, bo kawa jest modna i ważna dla młodego pokolenia Polaków – podsumowuje Andrzej Piętka.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.