Piekarnia z kawiarnią? Coraz więcej łączonych konceptów fot. shutterstock

Piekarnia z kawiarnią? Coraz więcej łączonych konceptów

Kawa staje się dochodowym produktem nie tylko dla kawiarni, lecz także piekarni. Koncepty powstałe z takiego połączenia dynamicznie rozwijają się w największych miastach Polski. I chociaż sklepy z pieczywem nie stanowią jeszcze dzisiaj wielkiego zagrożenia dla specjalistycznych kawiarni, to wiele z takich punktów może być atrakcyjnych dla młodych osób szukających produktów typu Take & Go lub convenience  – twierdzi Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Autor: horecatrends.pl Data: 14 września 2018 12:37

W Polsce koncept połączonej piekarni z kawiarnią dynamicznie rozwija się w największych miastach w Polsce, szczególnie silnie w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Gdańsku.

- Dla sklepu firmowego łatwo jest piekarni wyprodukować produkty dedykowane do kawy. Nastąpiła już wielka zmiana w podejściu do tego tematu. Jeszcze 2 lata temu piekarze nie chcieli nawet słuchać, że kawa w sklepie firmowym z pieczywem, ciastami i drożdżówkami to dobry pomysł biznesowy. Dzisiaj opierają na tym całą strategię marketingową i reklamę punktów sprzedaży, skupionej na oferowaniu kawy na wynos lub na miejscu w zestawie z kanapką lub pączkiem. Wykorzystują do tego cały potencjał sieci sprzedaży i obecność w mediach społecznościowych – mówi Andrzej Piętka.

Jego zdaniem, główną inspiracją rozwoju takiego konceptu jest stałe podglądanie konkurencji i gigantów kawiarnianych, którzy przyciągają młodych klientów ciekawym menu, klimatem miejsca i brandem.

- Dzisiaj w zestawie do kawy łatwo jest dodać piekarzowi kanapkę, drożdżówkę, muffinkę czy porcję ciasta. Jeżeli miejsce na to pozwala to można zaproponować klientom też ofertę śniadaniową. Wiele lokalizacji sklepów piekarniczych posiada atrakcyjną lokalizację do wprowadzenia tego, gdzie jest miejsce na stworzenie bistro – piekarni z ofertą mini delikatesów z produktami regionalnymi lub premium. Sklepy z pieczywem nie stanowią jeszcze dzisiaj wielkiego zagrożenia dla specjalistycznych kawiarni, ale wiele z takich punktów może być atrakcyjnych dla młodych osób szukających produktów typu Take & Go lub convenience. Przyciągać piekarze chcą w ten sposób do codziennego kupowania u siebie młodych ludzi, którzy chętnie jedzą na mieście i nie gotują w domu. Przekąski słodkie i słone, duży wybór ciast, sałatek, kanapek, naleśników i tostów są dla nich atrakcyjnym menu. Kawa daje im szansę na przyciągnięcie młodych, a chleb nie daje takiego zarobku jak jeszcze kilka lat temu. Mają szansę piekarnie na tym szanse dużo wygrać, bo kawa jest modna i ważna dla młodego pokolenia Polaków – podsumowuje Andrzej Piętka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.