Partnerzy portalu
Polacy znów chętnie piją kawę poza domem. Jaką wybierają najczęściej? Polacy znów chcą pić kawę poza domem. Najczęściej wybierają café latte i espresso. Fot. Shutterstock

Polacy znów chętnie piją kawę poza domem. Jaką wybierają najczęściej?

Autor: Oprac. KG Data: 05 września 2022 11:30

Ponad połowa Polaków pija kawę poza domem i odsetek ten ponownie, po okresie pandemicznym, rośnie - wynika z badania Café Monitor ARC Rynek i Opinia. Szczególnie lubimy café latte i espresso.

O 12 punktów procentowych wzrósł w ciągu ostatnich dwóch lat odsetek osób pijących kawę poza domem. Najwyższy odsetek osób (41%) stanowią ci, którzy odwiedzają miejsca serwujące kawę kilka razy w miesiącu. W porównaniu z danymi sprzed dwóch lat o jedną trzecią spadł odsetek osób pijących kawę poza domem codziennie (z 9% w 2020 roku do 6% w 2022 roku) - czytamy w komunikacie prasowym. 

Jaką kawą lubią Polacy?

Najczęściej wybierane rodzaje kaw przez Polaków to:

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

  • Caffe Latte
  • Espresso
  • Latte Macchiato

Dwie spośród trzech ulubionych kaw Polaków to kawy z mlekiem. Mimo iż w wielu punktach sprzedających kawę można wybrać mleko bez laktozy oraz mleko roślinne, nie mają one tak wielu zwolenników.

Najczęściej do zabielenia kawy wybierają

  • Klasyczne mleko z laktozą 6%
  • Mleko bez laktozy 10%
  • Napój roślinny 5% (sojowy, owsiany, migadałowy)

Pijemy kawę, bo...

W porównaniu z ubiegłym rokiem o 9 punktów procentowych wzrósł odsetek osób, które przyznają, że picie kawy jest dla nich rytuałem i piją kawę dla przyjemności. Najczęściej jednak powodem picia kawy jest jej smak i przyzwyczajenie. Co trzeci kawosz pijący kawę poza domem przyznaje, że potrzebuje kawy, by rozpocząć dzień.

Jak wskazuje autorka raportu Natalia Sieroń z ARC Rynek i Opinia,  wynikach tegorocznej, już 15 edycji, Café Monitora, zauważalna jest zmiana stosunku Polaków do picia kawy poza domem. 

- Konsumenci, traktujący niegdyś kawę wypitą na mieście jako kofeinowy strzał energii i ratunek przed zmęczeniem, obecnie zmieniają swoje podejście, traktując proces picia kawy na mieście jako swego rodzaju rytuał i przyjemność. I z tego rytuału nie chcą rezygnować, na co wskazuje rosnący z roku na rok procent osób pijących kawę poza miejscem zamieszkania - mówi Natalia Sieroń.

I dodaje: - Wysoki wskaźnik inflacji i, co za tym idzie, rosnące ceny produktów nie odstraszają kawoszy – konsumenci są w stanie wydać więcej pieniędzy na kawową przyjemność niż w ubiegłym roku, co potwierdza wzrost, w porównaniu do lat poprzednich, średniej kwoty wydawanej w czasie jeden wizyty w kawiarni sieciowej. Coraz częściej konsumenci zwracają także uwagę na ofertę deserów i przekąsek serwowanych do kawy, co pokazuje, że nie jest ona pita w międzyczasie, a stanowi okienko, pauzę w codziennym, szybkim trybie dnia. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz