Partnerzy portalu
Prezes Lotte Wedel na EEC Online: Pijalnie Czekolady są "wysiłkiem" dla naszej firmy (wideo) Debata podczas EEC Online

Prezes Lotte Wedel na EEC Online: Pijalnie Czekolady są "wysiłkiem" dla naszej firmy (wideo)

Koronawirus mocno uderzył w gastronomię, która będzie się zmagać z jej skutkami jeszcze przez długi czas. Lotte Wedel działa w tym segmencie poprzez sieć Pijalnie Czekolady. Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Lotte Wedel przyznaje, że w obecnych czasach Pijalnie to dla jego firmy wysiłek.

Autor: www.portalspozywczy.pl Data: 29 maja 2020 13:13

- Nie mamy planów zamknięcia Pijalni Czekolady E.Wedel, ale ten biznes to w tej chwili dla nas wysiłek - mówił Maciej Herman podczas debaty „Sektor spożywczy – branża strategiczna” w trakcie EEC Online.   

- Cały segment gastronomiczny nie radzi sobie dobrze i nasza sieć nie funkcjonowała przez ten okres od polowy marca. Mieliśmy sprzedaż detaliczną, ale generowaliśmy standardowe koszty, a przychody spadły do zera. Ten biznes został odblokowany 18 maja, ale ciężko powiedzieć jak się to będzie rozwijało, bo pierwszy dzień był niewiele lepszy od czasu, gdy nie działaliśmy i osiągnęliśmy nie więcej niż 10 proc. normalnej sprzedaży - mówi Maciej Herman.

- Wynika to ze tego, że konsumenci w Polsce mają obawy, żeby iść do restauracji i kawiarni i spędzić tam czas. Drugi powód jest taki, że nadal obowiązują pewne ograniczenia. Biznes ten w dłuższym okresie będzie dotknięty taką sytuacją - dodaje.

- Nie wiemy co będzie na jesieni, ale tak jak każdy kryzys ma swoje skutki, to ma też i możliwości jak np. w niestandardowych rozwiązaniach m.in. dowożenie produktów do domu – mówi też szef Lotte Wedel.

Podkreśla, że sytuacja punktów gastronomicznych w centrach handlowych też jest niełatwa. - Większość centrów handlowych potraktowała Tarczę Antykryzysową, która mówiła o obniżeniu czynszów w centrach, w ten sposób, że dotyczy to tylko sklepów detalicznych, a nie obszaru gastro. Te przepisy są nieostre, niejasne i cała branża gastro zmaga się z tym, aby to wynegocjować z centrami handlowymi – mówi Maciej Herman.

Więcej na portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.