×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Przebadano zawartość kofeiny w kawach z sieciówek. Różnice są ogromne
Ile kofeiny w kawach serwowanych w sieciówkach?; fot. unsplash.com

Przebadano zawartość kofeiny w kawach z sieciówek. Różnice są ogromne

Autor: oprac. Paulina Piwowarek Data: 05 lutego 2023 21:51

Znana brytyjska organizacja konsumencka Which? sprawdziła czym różnią się od siebie kawy sprzedawane w najpopularniejszych na tym rynku sieciach kawiarni.

Porównanie sieci kawiarni, m.in. Costa Coffee i Starbucks 

Porównanie zawartości kofeiny dotyczyło pięciu sieci kawiarni w Wielkiej Brytanii: Caffe Nero, Costa Coffee, Pret, Starbucks oraz Greggs.

Stwierdzono „ogromne różnice”. „Konsumenci powinni być wyjątkowo czujni i ostrożni, gdy kupują kawę" – napisano.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ile kofeiny w espresso i cappucino w sieciach kawiarni?

Badanie dotyczyło trzech rodzajów napojów – espresso, cappuccino oraz kawy z przelewu. Espresso okazało się najmocniejsze w sieci Pret (180 mg) i Costa (100 mg), a najsłabsze – w Starbucksie (32 mg).

W przypadku cappuccino najwięcej kofeiny zawierały produkty Costa (325 mg), najmniej – ponownie Starbucks (66 mg), Caffe Nero uplasowało się w środku (100 mg). W teście dobrze wypadły także sieci Greggs i Pret a Manger, zajmując odpowiednio drugie i trzecie miejsce z wynikami 197 i 180 mg kofeiny.

Dla porównania, puszka napoju energetycznego Red Bull o pojemności 250 ml to około 80 mg kofeiny.

Bezpieczna ilość kofeiny dziennie

Eksperci Which? Potwierdzili, że przyjmuje się, że ok. 300-400 mg kofeiny dziennie to ilość, która nie zagrozi zdrowiu człowieka. Dlatego tak duże różnice w ilości kofeiny w napojach kawowych serwowanych w sieciach kawiarni, powodują, że konsument nie ma pojęcia, ile kofeiny spożywa.

Do wyników badania odniósł się rzecznik Costy, który przekazał, że firma "wyraźnie informuje klientów o dużej zawartości kofeiny na swojej stronie internetowej i na plakatach w sklepach". "Wszystkie kawy dostępne są także w wersji bezkofeinowej" - dodał.

Nie przegap najważniejszych wiadomości

Horeca Trends - Google News Obserwuj nas w Google News
Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz