Partnerzy portalu
Puby i bary na ogromnym minusie Jak wynika z analiz firmy Dotykačka, podczas wiosennej fali, największe spadki obrotów zanotowały puby (-44% w marcu i -87% w kwietniu) i bary (-44% w marcu i -79% w kwietniu) / fot. unsplash

Puby i bary na ogromnym minusie

Jak wynika z analiz firmy Dotykačka, podczas wiosennej fali, największe spadki obrotów zanotowały puby (-44% w marcu i -87% w kwietniu) i bary (-44% w marcu i -79% w kwietniu). Najgorzej sytuacja wyglądała w przypadku klubów i dyskotek, których obroty spadły wówczas do zera. Tylko z nieznacznie mniejszymi spadkami pierwszą falę przeszły kawiarnie i cukiernie (-22% w marcu i -59% w kwietniu) oraz restauracje (-23% w marcu i -56% w kwietniu).

Autor: horecatrends.pl Data: 02 lutego 2021 14:49

Jak pokazują badania, najbardziej ucierpiały te biznesy, których marża pochodziła głównie ze sprzedaży napojów alkoholowych serwowanych bezpośrednio na miejscu. Jeśli nie były w stanie szybko urozmaicić oferty, jedynym wyborem było zawieszenie działalności. Taki los spotkał blisko 48% lokali.

- W lokalach, które miały bardziej zdywersyfikowaną ofertę, widoczna jest w tym okresie dramatyczna zmiana struktury przychodów. Tam, gdzie napoje niskoalkoholowe i wysokoalkoholowe stanowiły niekiedy nawet 60% przychodów, niemal z dnia na dzień głównym źródłem obrotów – sięgającym nawet 95% – stały się posiłki. Pod warunkiem oczywiście, że lokale oferowały jedzenie na wynos lub z dostawą  - piszą eksperci z firmy Dotykačka.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Letnie uwolnienie gospodarki oraz złagodzenie obostrzeń przyniosło sporo nadziei branży gastronomicznej. Zdecydowane wzrosty obrotów zanotowały bary (+154% w lipcu i +236% w sierpniu), kawiarnie (+123% w lipcu, +152% w sierpniu, +132% we wrześniu) i restauracje (+142% w lipcu i +166% w sierpniu). Największy jednak boom przeżyły lokale dysponujące ogródkami, serwujące na otwartym powietrzu lub na wynos – tutaj imponujące wzrosty trwały najdłużej (+268% w czerwcu, +450% w lipcu, +515% w sierpniu, +300% we wrześniu).

Szybkie i skuteczne przygotowanie się branży do kolejnego zamknięcia, wprowadzonego w październiku 2020 r., uwidoczniło się w zdecydowanie mniejszych spadkach obrotów niż podczas pierwszej fali. W listopadzie zeszłego roku spadki odczuły gównie bary (-55%), puby (-62%) i kluby oraz dyskoteki, które były niemal zupełnie zamknięte. Jednak wzrosty nadal notowały kawiarnie i cukiernie (+44%) oraz restauracje (+23%). Po raz kolejny ewenementem okazały się punkty działające na otwartym powietrzu – te zanotowały wzrosty obrotów o 127% w listopadzie i ponad 400% w grudniu.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.