Partner portalu
Retail Director Costa Poland: Pierwsza tarcza to udawane wsparcie dla gastronomii Zdajemy sobie sprawę z tego, że jeśli z wynajmującymi nawzajem sobie nie pomożemy, to nie odbudujemy traffiku – tłumaczy Wojciech Skoczylas, Retail Director Costa Poland & Latvia.

Retail Director Costa Poland: Pierwsza tarcza to udawane wsparcie dla gastronomii

Połowa naszych kawiarni znajduje się w centrach handlowych. Sytuacja jest trudna. Pierwsza tarcza antykryzysowa była udawanym wsparciem dla gastronomii. To zbyt małe wsparcie, więc właściwie w każdej lokalizacji musieliśmy usiąść do stołu i rozmawiać. Wiele negocjacji wciąż trwa, ale otworzyliśmy kawiarnie. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jeśli z wynajmującymi nawzajem sobie nie pomożemy, to nie odbudujemy traffiku – tłumaczy Wojciech Skoczylas, Retail Director Costa Poland & Latvia.

Autor: propertynews.pl Data: 26 czerwca 2020 12:50

Jak duża była sieć kawiarni Costa Coffee w marcu, gdy wprowadzona została kwarantanna społeczna?

Wojciech Skoczylas, Retail Director Costa Poland & Latvia: W chwili zamknięcia gospodarki z powodu pandemii Costa Coffee Polska prowadziła 154 kawiarnie. Dzisiaj, po restarcie, działa  już 140.

Co z pozostałymi czternastoma lokalami?

Tu należy rozróżnić dwa obszary. Jeden to segmenty rynku nadal zamknięte dla klientów. W zeszłym roku rozpoczęliśmy współpracę z Expo Ptak w Nadarzynie. Mamy tam pięć kawiarni. Dzisiaj targi się nie odbywają, więc nasze kawiarnie też nie pracują. Mamy nadzieję, że już w sierpniu odbędą targi wystawiennicze, co pozwoli na otwarcie naszych kawiarni. Kolejne nieczynne lokalizacje to lotnisko strefy Non Schengen. Loty jeszcze nie są uwolnione do krajów spoza strefy Schengen. Jesteśmy operacyjnie gotowi na otwarcie pierwszego lipca, bo prawdopodobnie wtedy wrócą te rejsy. W strefie Schengen też jedna nasza kawiarnia jest zamknięta, ponieważ znajduje się w miarę blisko innego naszego lokalu, który działa. Na lotnisku nie ma jeszcze tak wielu pasażerów, żeby operacyjna działalność obu kawiarni była konieczna. Operacyjnie jesteśmy gotowi do otwarcia.

Ile kawiarni jest zamkniętych z powodu negocjacji czynszowych?

Cztery. Są to galerie handlowe i lokalizacje biurowcowe. Połowa naszych kawiarni znajduje się w centrach handlowych. Sytuacja jest trudna. Pierwsza tarcza antykryzysowa jest udawanym wsparciem dla gastronomii. Jest to zbyt małe wsparcie, więc właściwie z każdym wynajmującym, w każdej lokalizacji musieliśmy usiąść do stołu i rozmawiać. Pod tym względem sytuacja nie jest homogeniczna. Wszystko zależy od dobrej woli obu stron. My nie ukrywamy swoich obrotów i w wielu przypadkach spotykamy się ze zrozumieniem. Nie są to łatwe rozmowy. Wiele z nich wciąż trwa, ale otworzyliśmy kawiarnie dla dobra marki, klientów oraz także z uwagi na powodzenie tych negocjacji. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jeśli razem z wynajmującymi nawzajem sobie nie pomożemy, to nie odbudujemy traffiku.

Czytaj więcej: propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.