Partnerzy portalu
Rok ekologicznych zmian w kawiarniach Etno Cafe fot. materiały prasowe

Rok ekologicznych zmian w kawiarniach Etno Cafe

2019 rok upłynął na rynku kawiarni pod znakiem proekologicznych innowacji. Jednym z pionierów zmian była polska sieć Etno Cafe, która przetarła szlaki w takich kwestiach jak rezygnacja z plastikowych słomek czy recykling fusów. Firma zapowiada, że następne miesiące będą dla niej równie intensywne.

Autor: horecatrends.pl Data: 30 stycznia 2020 12:14

Na początku ubiegłego roku Etno Cafe ogłosiło plan pierwszego w Polsce ekosystemu kawowego. U jego podstaw legł pomysł, by stworzyć obieg zamknięty złożony z trzech filarów firmy - palarni kawy, browaru kawowego produkującego cold brew i sieci kawiarni. Chodziło na przykład o to, żeby odpady pochodzące z wypału kawy zastosować w produktach, które trafią następnie do sprzedaży w kawiarniach.

Jednocześnie marka podjęła szereg proekologicznych kroków. Pierwszym był 15-procentowy rabat dla wszystkich zamawiających kawę we własnych kubkach. Kolejnym - wprowadzenie do wszystkich kawiarni sieci biodegradowalnych opakowań na sałatki i ciasta, wykonanych z wytłoków z trzciny cukrowej oraz rPETu, tworzywa powstałego z przetworzonych plastikowych butelek. Kawowe kołnierze zastąpiono ekologicznymi z papieru Crush tworzonego przy użyciu odpadów z produkcji artykułów ekologicznych. W marcu, jako pierwsza duża sieć kawiarni, Etno Cafe ogłosiło całkowitą rezygnację z plastikowych słomek i zastąpiła je biodegradowalnymi, wykonanymi z PLA, czyli kwasu L-polimlekowego otrzymywanego z surowców odnawialnych, np. mączki kukurydzianej.

Tworzenie ekosystemu kawowego ruszyło na dobre dzięki współpracy z marką kosmetyczną Organique, która opracowała receptury połączenia naturalnych kosmetyków z odpadami powstałymi po wypalaniu i parzeniu kawy. Do sprzedaży trafił zestaw do samodzielnego przygotowania peelingu kawowego do ust i stóp oraz pasty peelingującej do skóry głowy. Zadbano o każdy szczegół, włącznie z opakowaniem spod znaku less waste pozbawionym logotypów. Drugi produkt - glicerynowe mydło - z dodatkiem błony srebrzystej ziarna kawowego (pozostałość procesu palenia kawy) trafi do sprzedaży w najbliższym miesiącu. W najbliższym miesiącu firma planuje wprowadzić też kolejny produkt spod znaku less waste - Cold Brew Coffee na bazie cascary, czyli suszonych owoców kawowca, będących odpadem procesu obróbki ziarna kawowego.

- Elementem spinającym wszystkie te zmiany jest strategia, którą ochrzciliśmy mianem #dladobra. Mamy świadomość, że to dopiero początek drogi do ekosystemu kawowego, ale i tak udało nam się wyznaczyć kierunek zmian dla całej branży. Z radością witamy podobne proekologiczne rozwiązania wprowadzane przez inne duże sieci. Jeśli chodzi o kwestie klimatyczne, które mają kolosalne znaczenie dla przyszłości kawy, gramy w jednej drużynie - powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.