×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Sieć kawiarni Costa Coffee przejęta przez Coca-Colę
fot. materiały prasowe

Sieć kawiarni Costa Coffee przejęta przez Coca-Colę

Autor: Reuters / PAP Opublikowano: 04 września 2018 16:23 | Zaktualizowano: 04 września 2018 16:34

Coca-Cola Co kupuje drugą co do wielkości na świecie sieć kawiarni Costa od brytyjskiego Whitbread Plc, za 5,1 miliarda dolarów, włącznie z zadłużeniem. Tym samym Coca-Cola kupi prawie 4 000 punktów sprzedaży na rynkach takich jak Wielka Brytania, Europa i Chiny. W Polsce sieć posiada 150 kawiarni pod szyldem Costa Coffee.

Zakup jednej z największych sieci kawiarni, ustępującej jedynie Starbucksowi, dodaje możliwość Coca-Coli dywersyfikacji działalności poza segmentem napojów gazowanych i poszerza możliwości dotarcia do coraz bardziej świadomych konsumentów, nastawionych na produkty prozdrowotne.

- Gorące napoje to jeden z niewielu segmentów całego sektora napojów, w którym Coca-Cola nie ma globalnej marki - mówi James Quincey, CEO Coca-Cola. - Costa daje nam dostęp do tego rynku dzięki silnej pozycji w segmencie kawy – dodaje.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Decyzja o sprzedaży sieci kończy 23-letni okres zarządzania marką przez koncern Whitbread, który zakupił ją w 1995 roku za zaledwie 19 milionów funtów, kiedy sieć liczyła jedynie 39 lokali.

Whitbread przejął Costa w 1995 r. za 19 milionów funtów. Obecnie sieć jest obecna na większości brytyjskich ulic handlowych, z 2422 placówkami na terenie całego kraju i z ponad 1399 na rynkach międzynarodowych, działając w formie franczyzy, joint venture i sprzedaży hurtowej. Niedawno sieć weszła do Chin.

Costa Coffee jest liderem rynku w Wielkiej Brytanii i drugą największą siecią kawiarni na świecie, dysponując ponad 2,4 tys. lokali w Wielkiej Brytanii oraz 1,4 tys. w 31 innych krajach, w tym w Polsce. Jednocześnie Costa Express zarządza ponad 8,2 tys. maszyn sprzedających kawę, m.in. na stacjach benzynowych.

Analitycy zwracają uwagę, że ten ruch pozwoli Coca Coli także na wprowadzenie szerszej gamy produktów opartych na kawie, które byłyby dostępne w sklepach spożywczych. Wcześniej podobne ruchy zapowiedziała także konkurencja, m.in. sieć kawiarni Starbucks, która podpisała umowę licencyjną ze szwajcarskim koncernem Nestle.

Szefowa Costy Alison Brittain powiedziała, że "być może zobaczymy Costę absolutnie wszędzie: w maszynach z napojami, hotelach, restauracjach, pubach, kawiarniach - wszędzie tam, gdzie dzisiaj widzimy Colę".

Zakończenie transakcji jest spodziewane na pierwsze półrocze 2019 roku i będzie zależne od uzyskania niezbędnych zgód od regulatorów rynku.

Nie przegap najważniejszych wiadomości

Horeca Trends - Google News Obserwuj nas w Google News
Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz