Shell zmodernizował stację przy ulicy Stojałowskiego w Krakowie, nadając jej nowy testowy format premium. Na klientów czeka poszerzona oferta kawiarniano-gastronomiczna. W menu oprócz standardowych produktów znajdują się takie pozycje jak świeże ciasta, pizza neapolitańska czy kawa prosto z profesjonalnego ekspresu ciśnieniowego.
Przestrzeń stacji została zaprojektowana na wzór wnętrza wolnostojącej kawiarni Shell Café przy ulicy Karolkowej w Warszawie. W nowo otwartej przestrzeni można wypić kawę i odpocząć na kanapie i fotelach przy kawowych stolikach. Na życzenie klientów gorące napoje przygotowywane są w ceramicznych filiżankach, a dania serwowane na porcelanie. Jak podkreśla sieć paliw, elementy te podnoszą obiekt do kategorii premium.
Koncept Shell Café proponuje bogatą ofertę kawowo-gastronomiczną. Główną pozycję w menu nowego formatu zajmuje wysokiej jakości autorska kawa speciality, która wyróżnia się bardzo wysokim wynikiem w 100-punktowej skali SCA (Special Coffe Association). Tego rodzaju kawy, wykorzystywane w mistrzostwach kawowych na świecie, wyróżniają się ponadprzeciętnym profilem sensorycznym, powyżej 80 punktów. Kawa speciality sprzedawana na Shell ma ok. 82-87 punktów. Dla prawdziwych smakoszy kawowych Shell proponuje alternatywne rodzaje parzenia kaw (ekspres przelewowy lub kolbowy). Z kolei dla klientów ceniących sobie czas, ale jednocześnie pragnących zatrzymać się po jakościowy napój i ruszyć w dalszą podróż, przygotowano samoobsługowe ekspresy z autorską kawą i herbatą premium.
Oprócz selekcji wysokiej jakości kaw, goście stacji znajdą w menu również szeroką ofertę przekąsek. Zaczynając od słodkości przygotowanych na zamówienie przez lokalne, rzemieślnicze cukiernie (mini tarty, ciasta, słodkie wypiekane przekąski) po pełnowartościowe dania np. wyrabianą na miejscu włoską pizzę z tradycyjnym akcentem w postaci regionalnych dodatków. Poza wyróżnionymi nowościami w ofercie klienci stacji znajdą standardowe produkty spożywcze dostępne w asortymencie każdej stacji Shell.
W ramach modernizacji miejsca wprowadzono liczne nowości technologiczne takie jak automatyczna herbaciarka do herbaty premium, cyfrowy cennik LCD czy nowoczesna linia urządzeń chłodniczych w ramach której testowany jest nowy sposób ekspozycji mrożonych produktów.
W codziennych obowiązkach pracowników wspiera zestaw słuchawek nagłownych zintegrowanych z ekspresami do kawy. W trybie online dostarczają one natychmiastowo informacji na temat ewentualnych uszkodzeń urządzenia lub braku ziaren kawy.
– W Shell nie boimy się testować nowych koncepcji i sięgać po innowacyjne rozwiązania. Odkąd nasz koncept kawiarniano-gastronomiczny Shell Café odniósł duży sukces, postanowiliśmy przetestować zupełnie nowy format na krakowskiej stacji. Nowy układ sali sprzedażowej, odświeżona strefa kawiarniana, rozbudowa oferty jedzeniowo-kawowej premium to tylko nieliczne zmiany, które wprowadziliśmy. Pracownicy kawiarni korzystają także z technologii smart wspomagających ich w codziennej pracy. Mamy nadzieje, że ten testowy format sprawdzi się w pełni i w niedalekiej przyszłości kawiarnie premium Shell Café będą pojawiać się coraz częściej na naszych stacjach – mówi Marcin Jaczyński, dyrektor biznesu pozapaliwowego Shell Polska.
– Często nazywam to rewolucją kawową na stacjach benzynowych, ponieważ do tej pory nie było możliwości, żeby na takim miejscu móc napić się kawy z ekspresu kolbowego, a już na pewno nie w takim standardzie. Wprowadziliśmy do oferty nowe mieszanki kaw, które można spróbować na stacjach, gdzie mamy ekspres kolbowy i podwójny młynek. Dostępne są tam zarówno mieszanki arabiki i robusty, które świetnie łączą się z mlekiem, jak i 100% arabika. Ponadto, można tam napić się kawy speciality z ekspresów przelewowych – mówi Michał Ziemlewicz, Ambasador Shell Café, Brand Manager Dalla Corte i COMPAK w Best Company Solutions.
Jak wymienia, rewolucja kawowa na stacji paliw to nie tylko zmiana logo i sprzętu, ale także odpowiednie podejście do ludzi, szkolenie personelu i podniesienie świadomości na temat kawy w całym zespole Shell.
– Było to dla nas duże wyzwanie i przedsięwzięcie, ale warto było zaangażować się w to ze stuprocentowym zaangażowaniem. Mamy bardzo dobre wyniki sprzedażowe, a co najważniejsze, ludzie chętnie piją naszą kawę w drodze. To pokazuje, że nasz projekt Shell Café świetnie wypadł i jest dla mnie rewolucją kawową, bo nikt wcześniej w Polsce nie zrobił czegoś takiego w takim formacie – dodaje Michał Ziemlewicz.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.