Partnerzy portalu
Starbucks będzie testować produkty wytworzone z własnych fusów kawowych
Starbucks w Polsce stawia na zero waste. / fot. materiały prasowe

Starbucks będzie testować produkty wytworzone z własnych fusów kawowych

Autor: Jakub Szymanek Data: 10 stycznia 2023 12:07

Polski startup Ecobean we ramach współpracy ze siecią kawiarni Starbucks w Polsce od niemal dwóch lat opracowuje innowacyjne technologie przetwarzania fusów. Firma startuje właśnie z projektem Circular Coffee, który przybliży branżę o kolejny krok do bardziej zrównoważonej produkcji i gospodarki obiegu zamkniętego.

Starbucks w Polsce stawia na zero waste

Współpraca marki Starbucks w Polsce z Ecobean, startupem wywodzącym się z Politechniki Warszawskiej, trwa już od 2021 roku. Starbucks dostarcza do Ecobean zużyte fusy kawowe z warszawskich kawiarni. Startup, który niedawno z powodzeniem zamknął rundę finansowania, rozpoczyna obecnie następną fazę projektu Circular Coffee, który ma na celu wdrożenie przełomowej technologii recyklingu odpadów kawowych w wysokiej jakości zrównoważone surowce. Ecobean planuje także budowę Centrum Technologicznego, które ma przetwarzać aż 1000 ton odpadów rocznie.

Co może powstać z fusów po kawie?

Zastosowanie różnych procesów chemicznych i biotechnologicznych umożliwia nam przetworzenie prawie 100% kawowych fusów na pięć produktów handlowych biologicznego pochodzenia: olej kawowy, ekstrakt antyoksydantów, kwas mlekowy, dodatki białkowe oraz ligninę. W produkcji zapewniamy bardzo niski ślad węglowy, a dodatkowo ograniczamy ilość fusów zalegających na wysypiskach i emitujących gazy cieplarniane – podkreśla Maciej Majchrowicz, członek zarządu Ecobean, odpowiedzialny za rozwój.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Współpraca z Ecobean to to jedna z wielu inicjatyw, poprzez które Starbucks spełnia swój cel stania się marką pozytywną pod względem zasobów.

Od początku wspieramy projekt, dlatego cieszymy się sukcesem polskiego startupu i jego planami wdrożenia technologii waloryzacji odpadów kawowych w zrównoważone surowce. W Starbucks Polska zawsze szukamy nowych sposobów na ponowne wykorzystanie surowców, w tym fusów kawowych  i cieszymy się, że będziemy pierwszą marką w Polsce, która przetestuje nowe, innowacyjne produkty wytworzone z własnych odpadów. Projekt Circular Coffee stwarza możliwość przetwarzania ich na masową skalę, co jest dla nas szczególnie istotne jako marki chcącej wykorzystać nasz globalny zasięg w dobrych celach – mówi Paula Chudzińska, brand manager marki Starbucks w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz