Partnerzy portalu
Starbucks do 2030 stanie się tzw. resource-positive company Cele Starbucks to mi.in. zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla, zużycia wody i odpadów; fot. materiały prasowe

Starbucks do 2030 stanie się tzw. resource-positive company

2020 rok może być przełomowy dla firmy Starbucks, która z końcem stycznia wydała globalne oświadczenie, w którym zapowiada, że do 2030 stanie się tzw. resource-positive company (firmą pozytywną pod względem zasobów). Zobowiązanie wiąże się przede wszystkim ze zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla, zużycia wody i odpadów, a cele mają zostać zrealizowane dzięki wprowadzeniu w życie pięciu strategii.

Autor: horecatrends.pl Data: 05 lutego 2020 14:00

21 stycznia, w otwartym liście zaadresowanym do pracowników, klientów i interesariuszy, Kevin Johnson, dyrektor generalny Starbucks, przedstawił zobowiązania firmy, według których Starbucks w ciągu najbliższych 10 lat będzie dążył do stania się bardziej zasobooszczędnym.

Oznacza to m.in. rozsądne zarządzanie zasobami, czyli magazynowanie więcej dwutlenku węgla niż emituje oraz dalsze redukowanie ilości odpadów. W treści listu można znaleźć także 3 wstępne cele na 2030 rok, które zostaną sfinalizowane już w 2021, w 50. rocznicę istnienia firmy. Wśród globalnych celów znajdują się:

- redukcja emisji dwutlenku węgla o 50% w bezpośrednich operacjach i łańcuchu dostaw Starbucks,
- zmniejszenie o 50% ilości odpadów poprzez przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym,
- uzupełnianie 50% poborów słodkiej i świeżej wody (ze szczególnym uwzględnieniem społeczności i obszarów o wysokim ryzyku wodnym).

Aby cele mogły zostać zrealizowane, Starbucks w ciągu najbliższych 10 lat będzie realizował 5 skupionych na środowisku strategii, takich jak:

- rozszerzenie opcji roślinnych w menu,
- odejście od jednorazowych opakowań,
- inwestowanie w lepsze sposoby gospodarowania odpadami oraz eliminację marnowania jedzenia,
- rozwijanie bardziej przyjaznych środowisku kawiarni,
- ponowne zalesianie i uzupełnianie wody w łańcuchu dostaw Starbucks.

– Zbliżając się do 50. rocznicy Starbucks, która przypada już w 2021 r., patrzymy w przyszłość ze zwiększoną świadomością przemijającego czasu oraz przekonaniem, że aby dbać o planetę, którą dzielimy, musimy rzucić sobie wyzwanie i robić więcej we współpracy z innymi – mówi Kevin Johnson, CEO Starbucks.

– Dziś bardziej niż kiedykolwiek świat potrzebuje przywództwa w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zgadzamy się z opinią ekspertów, którzy zauważają, że bez drastycznych działań ze strony wszystkich - rządów, firm i jednostek - przystosowanie się do wpływu zmian klimatu w przyszłości będzie daleko trudniejsze i bardziej kosztowne, a także odbije się na naszych łańcuchach dostaw, naszej działalności – a co ważniejsze – na życiu nas wszystkich. Nadszedł czas, aby postawić sobie nowy, odważny cel, wymagający wizjonerskiego myślenia, sposobu pracy, szybkiego działania i inwestowania w zasoby. Deklarując troskę o przyszłość naszej planety oraz zobowiązując się robić więcej, dostrzegam kamień milowy dla naszego biznesu – dodaje.

Poza zobowiązaniami o zasięgu globalnym, Starbucks od wielu lat stara się minimalizować swój wpływ na środowisko lokalnie – także w Polsce. Aby ograniczyć liczbę zużywanych jednorazowych kubków, firma od 10 lat zachęca swoich Gości do przychodzenia do kawiarni z własnym kubkiem, oferując im zniżkę na zakup dowolnego napoju. W 2019 roku, jako pierwsza duża firma w Polsce z branży HoReCa, Starbucks został także partnerem aplikacji Too Good To Go, razem z którą ratuje m.in. swoje niesprzedane kanapki i desery przed wyrzuceniem. Od niedawna, w każdej kawiarni stoją też kosze ze zużytymi fusami po kawie, które Goście mogą brać za darmo i wykorzystać np. jako peeling, ekologiczny nawóz lub środek do czyszczenia domu.

– Wiele mówi się o kryzysie klimatycznym i o skutkach, które ze sobą niesie. Nam zależy jednak nie tylko na rozpowszechnianiu wiedzy, ale także na osiąganiu realnych, pozytywnych rezultatów. Dzięki konsekwencji i wprowadzaniu nowych rozwiązań, widzimy pierwsze zmiany. W zeszłym roku sprzedaż napojów we własnym kubku wzrosła ponad dwukrotnie. Dzięki współpracy z Too Good To Go, zaledwie w ciągu pierwszych 3 miesięcy udało nam się też ocalić przed wyrzuceniem ponad 20 tysięcy produktów, stawiając czoła problemowi marnowania żywności i ograniczając emisję CO2 do atmosfery o ok. 14 ton. Uważam, że mamy z czego być dumni, co nie oznacza, że nie możemy starać się jeszcze bardziej – mówi Mateusz Sielecki, Prezydent Starbucks CE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.