Partner portalu
Starbucks przyspiesza z ekspansją formatów convenience Starbucks poda kawę bez dotyku, jednak zamknie część kawiarni/ fot. unsplash.com

Starbucks przyspiesza z ekspansją formatów convenience

Starbucks przyspieszy ekspansję formatów convenience, czyli drive-thru oraz obsługiwanych przez aplikację mobilną punktów pick-up. Kawowy gigant z Seattle w połowie marca zamknął wszystkie lokale, sprzedając jedynie na wynos. Zapowiadana restrukturyzacja sieci, zdaniem dyrektora generalnego Kevina Johnsona, jest odpowiedzią m.in. na rosnącą potrzebę utrzymania dystansu społecznego.

Autor: www.propertynews.pl Data: 15 czerwca 2020 13:16

W ciągu najbliższych 18 miesięcy Starbucks przyspieszy transformację portfolio w Stanach Zjednoczonych poprzez integrację fizycznej i cyfrowej obsługi klienta. Firma zamknie do 400 lokalizacji, ale jednocześnie planuje otworzyć ok. 300 nowych placówek w bieżącym roku. Pierwotne plany zakładały uruchomienie 600 nowych punktów. 

Przed kryzysem wywołanym przez pandemię około 80 proc. zakupów w Starbucks w USA to te na wynos, częściowo dzięki aplikacji. Strategia jest dostosowana do preferencji klientów, które pandemia przyspieszyła, czyli: wybierania zamówień mobilnych i bezkontaktowych zakupów, które pozwalają na utrzymanie dystansu społecznego.

Dlatego koncern chce rozwijać formaty drive-thru oraz pick-up, w tym także koncepty, w których do zaparkowanego samochodu zakupy przynosi pracownik restauracji. Zamówienia realizowane będą poprzez aplikację niezbędną do dokonywania płatności z wyprzedzeniem.

– Kawiarnie Starbucks zawsze były - poza naszym domem i miejscem pracy - znane jako trzecie przyjazne miejsce, w którym łączymy się przy filiżance kawy. Po kryzysie Covid-19 przyspieszamy plany transformacji sieci, aby uwzględnić realia obecnej sytuacji, jednocześnie zapewniając naszym klientom bezpieczne, znane i wygodne doświadczenia – tłumaczył w specjalnym liście Kevin Johnson, dyrektor generalny Starbucks.

Nowe koncepty Starbucks Pickup pojawią się głównie w Nowym Jorku, Chicago, Seattle i San Francisco. Pierwszy już działa w Penn Plaza w Nowym Jorku od listopada 2019 r. Wkrótce druga lokalizacja w Nowym Jorku zostanie otwarta w pobliżu Grand Central Terminal.
  
Oprócz klasycznego formatu pickup, firma uruchomi także opcję dla zmotoryzowanych. Klienci po zamówieniu i zapłaceniu za danie dzięki aplikacji będą mogli je odebrać w wyznaczonych miejscach parkingowych. Rozwój tego formatu jest szczególnie przyspieszony ze względu na kryzys, a także rosnące zapotrzebowanie klientów na wygodę w podróży. W ciągu najbliższych miesięcy Starbucks znacznie zwiększy liczbę lokali oferujących taką usługę.

Firma planuje również kontynuować i udoskonalać ekspansję formatu drive-thru. Harmonogram rozwoju zakłada także otwieranie nowych lokalizacji poza gęsto zaludnionymi miastami i na nowych rynkach. Starbucks ma dziś ponad 32 tys. sklepów na całym świecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.