Partner portalu
Starbucks wkracza w 2020 r. z myślą o ekspansji i środowisku fot. materiały prasowe

Starbucks wkracza w 2020 r. z myślą o ekspansji i środowisku

W minionym roku marka Starbucks w Polsce podjęła kilka dużych decyzji – m.in. rozpoczęła współpracę z aplikacją Too Good To Go, wprowadziła do oferty nową mieszankę Blonde Roast i kontynuowała poszukiwanie w pełni biodegradowalnego jednorazowego kubka. To jednak nie koniec pomysłów Starbucks.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 15 stycznia 2020 07:51

W minionym roku portfolio kawiarni poszerzyło się o 3 nowe lokalizacje: w Warszawie, Poznaniu oraz w Zielonej Górze, łącznie z którymi Starbucks zarządza dzisiaj siecią 73 lokalów w 10 polskich miastach. Firma zapowiada jednak, że w najbliższym czasie zamierza kontynuować ekspansję na kolejne miasta. Decyzja nie jest bezpodstawna – według najnowszego raportu Café Monitora, Starbucks został wybrany ulubioną kawiarnią sieciową Polaków (wskazało ją aż 23% respondentów). Prezydent marki na Europę Centralną, Mateusz Sielecki, przyznaje, że Starbucks traktuje to jako duże wyróżnienie, ale też wyzwanie.

- Zamknęliśmy 2019 rok i patrzymy w przyszłość, gdzie czeka na nas wiele wyzwań i ciężkiej pracy. Nie traktujemy jednak rozwoju Starbucks w kategoriach obowiązku. Wszystkim nam zależy, aby sprostać oczekiwaniom naszych Gości. Cieszymy się, że w 2019 roku docenili oni naszą ofertę i wskazali Starbucks jako najczęściej wybieraną kawiarnię sieciową w Polsce. To dla nas duże wyróżnienie – tym bardziej, że Polska, a szczególnie Warszawa, to bardzo konkurencyjny rynek – mówi Mateusz Sielecki, Prezydent Starbucks na Europę Centralną.

W 2019 roku, poza realizowaniem swojej strategii biznesowej, Starbucks konsekwentnie prowadził działania w duchu idei zero waste, których kluczowym celem było m.in. ograniczenie liczby odpadów generowanych przez kawiarnie. W tym celu w październiku, z okazji Światowego Dnia Żywności, Starbucks został partnerem aplikacji Too Good To Go, której użytkownicy w ostatniej godzinie pracy lokali gastronomicznych mogą zakupić niesprzedaną żywność z minimum 70% zniżką. Dzięki współpracy z Too Good To Go Starbucks w 2019 roku uratował przed wyrzuceniem blisko 6 tysięcy paczek, czyli ok. 21 tysięcy produktów (głównie deserów i kanapek), ograniczając emisję CO2 do atmosfery o ponad 14 ton. Jednocześnie firma rozpoczęła kolejny etap międzynarodowego konkursu NextGen Cup Challenge, z początkiem roku przedstawiając światu 12 finalistów, którzy do końca 2020 roku mają za zadanie opracować projekt idealnego jednorazowego kubka, który w całości podda się recyklingowi. Pod koniec września 6 z nich zaprezentowało swoje unikalne rozwiązania (m.in. wykorzystanie materiałów pochodzenia roślinnego czy ekologiczne rękawy na kubki) podczas szczytu klimatycznego w Nowym Jorku. Dużym sukcesem w minionym roku cieszyła się też flagowa akcja Bring Your Own Tumbler, w ramach której każdy Gość kawiarni Starbucks, który zakupi dowolny napój we własnym kubku, otrzymuje przy kasie atrakcyjną zniżkę w wysokości 1 PLN. Według wewnętrznych danych firmy, w stosunku do 2018 roku sprzedaż napojów we własnym kubku wzrosła ponad dwukrotnie!

- Ubiegły rok był dla nas bardzo pomyślny. Udało nam się zrealizować wiele ambitnych celów. Mogę zresztą już teraz zdradzić, że rok 2020 również przyniesie naszym fanom dużo niespodzianek – szczególnie w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. W międzyczasie planujemy też wdrożenie kilku nowych rozwiązań, które uatrakcyjnią naszym Gościom czas spędzany w kawiarni i wzbogacą ich doświadczenia zakupowe – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager Starbucks w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.