Po raz pierwszy od trzech lat Starbucks wspólnie ze swoimi gośćmi celebruje Międzynarodowy Dzień Kawy poprzez wyjątkowe i niepowtarzalne Coffee Shows, które zabiorą w podróż po świecie kawy.
Bazą napojów Starbucks od 51 lat jest kawa 100% Arabica. W tym roku, aby uczcić Międzynarodowy Dzień Kawy, Starbucks zaprasza wszystkich miłośników tego wyjątkowego napoju do wspólnego świętowania w wybranych kawiarniach w całej Polsce.
1 października z wielką radością będziemy częstować naszych Gości kultową kawą Pike Place - bo to od niej wszystko się zaczęło. Jej nazwa pochodzi od pierwszej kawiarni Starbucks, otwartej w 1971 roku na legendarnym Pike Place Market w Seattle. W wybranych kawiarniach w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu zapraszamy na wyjątkowe pokazy Coffee Show. Co to takiego? To wyjątkowe wydarzenie, które oprowadzi naszych Gości po świecie kawy. Towarzyszyć mu będą alternatywne metody parzenia, food pairing oraz degustacje naszej wyjątkowej Pike Place
Paula Chudzińska, brand manager Starbucks Polska
Pokazy odbędą się w 8 kawiarniach: na al. Grunwaldzkiej w Gdańsku, przy ul. Chorzowskiej w Katowicach, na Floriańskiej w Krakowie, Półwiejskiej w Poznaniu, alei Wyzwolenia w Szczecinie, Piłsudskiego we Wrocławiu oraz w kawiarniach przy ulicach Nowy Świat i Mokotowska w Warszawie. Szczegółowe informacje wraz z adresami wybranych kawiarni zostaną opublikowane w mediach społecznościowych marki.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Kawy przy zakupie dowolnej paczki kawy ziarnistej w dniach 30.09-2.10 każdy gość otrzyma wybrany napój w rozmiarze Tall w prezencie. Promocja nie obejmuje soków świeżo wyciskanych, napojów butelkowanych oraz promocyjnych.
Starbucks wspiera lokalnych farmerów na całym świecie, nie tylko ze względu na swój własny łańcuch dostaw, ale przede wszystkim z myślą o przyszłości kawy oraz jej dostępności. Marka, zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, koncentruje się między innymi na wsparciu badań nad hodowlą nowych odmian drzewek, odpornych na choroby, takie jak m.in. rdza kawowa, które dziś trawią plantacje. W ten sposób Starbucks pragnie zapewnić dostęp do dobrej jakości ziaren dla następnych pokoleń. Wiedza, narzędzia oraz zasoby promujące dobre praktyki rolnicze wypracowane przez markę dostępne są nieodpłatnie dla wszystkich zainteresowanych plantatorów, bez względu na to, czy z nią współpracują, czy też nie.
Odpowiedzialne pozyskiwanie kawy jest podstawą misji i wartości Starbucks. W trosce o rozwój przemysłu kawowego oraz przestrzeganie jak najwyższych standardów wśród swoich dostawców, w 2004 roku we współpracy z Conservation International, marka stworzyła program weryfikacyjny o nazwie Coffee and Farmer Equity (C.A.F.E.) Practices.
C.A.F.E Practices weryfikuje gospodarstwa pod kątem kryteriów ekonomicznych, społecznych i środowiskowych. To nasz własny program certyfikacyjny, który doskonale się sprawdza i wspiera dostawców. Dzięki jego wdrożeniu niemal 100% naszej kawy pozyskiwane jest z etycznych upraw. Jednocześnie, nieustannie wspieramy nowych plantatorów, by ich działalność spełniała wymagania programu. C.A.F.E Practices zapewnia marce dostawy wysokiej jakości kawy, jednocześnie pozytywnie wpływając na źródła utrzymania plantatorów kawy i ich lokalne społeczności
Paula Chudzińska, brand manager Starbucks Polska
Nie przegap najważniejszych wiadomości