×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Te bary nie chcą serwować kultowych drinków z Aperolem. Oto powód bojkotu
fot. unsplash.com / federica ariemma

Te bary nie chcą serwować kultowych drinków z Aperolem. Oto powód bojkotu

Autor: Paulina Piwowarek Opublikowano: 03 września 2023 21:10

Aperol Spritz od lat boje rekordy popularności i jest praktycznie synonimem lata w Europie. Jednak w Ukrainie wiele barów, które niegdyś serwowały ten aperitif, obecnie go bojkotuje, powołując się na decyzję właściciela marki, włoskiej Grupy Campari, o kontynuowaniu działalności w Rosji.

 

Bojkot Aperolu i alkoholi od Campari

Słynny szprycer składa się z dwóch części Aperolu, trzech części prosecco i odrobiny wody gazowanej, wylanych na szklankę lodu i zwieńczonych plasterkiem pomarańczy. To idealne antidotum na upalną pogodę.

Całkowita rezygnacja ze Aperol Spritza nie wchodzi w grę – ukraińscy fani uwielbiają ten koktajl. Tak więc bary pozbyły się Aperolu i zamiast tego serwują alternatywę sporządzoną z porównywalnych alkoholi pomarańczowych innych włoskich firm - pisze w reportażu z Kijowa "The Washington Post".

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Podano przykład stołecznego baru Lavrukhina, który usunął z menu słowo "Aperol", zmieniając nazwę koktajlu na Venice Spritz. W zeszłym miesiącu inny lokal - Squat 17B - podał 110 drinków o zmienionej nazwie, a wszystko to bez ani jednej kropli trunku wyprodukowanego przez Campari.

Te firmy wciąż działają w Rosji

Po 18 miesiącach wojny Ukraina nadal szuka dużych i małych sposobów, aby zdławić zagraniczne finansowanie Rosji - częściowo poprzez zawstydzanie firm, które nadal działają w tym kraju. W sierpniu ukraiński rząd uznał Bacardi z siedzibą na Bermudach za międzynarodowego sponsora wojny, twierdząc, że firma – której marki obejmują wódkę Grey Goose, gin Bombay Sapphire i Martini - od zeszłego roku rozszerzyła swoją działalność w Rosji, a nawet aktywnie poszukuje nowych pracowników w kraju.

Grupa Campari ogłosiła w zeszłym roku, że zaprzestała wszelkich reklam i promocji w Rosji, gdzie zatrudnia 122 osoby, oraz "ograniczyła działalność do absolutnego minimum niezbędnego do wypłaty wynagrodzeń współpracownikom". Oznajmiła również, że zapewniła swoim pracownikom na Ukrainie fundusze na pomoc w sytuacjach kryzysowych i pomogła w znalezieniu schronienia.

Wielu mieszkańców Ukrainy uważa jednak takie stwierdzenia za frazesy. Rosja - wraz z Włochami, Niemcami, Francją i Stanami Zjednoczonymi - jest jednym z "głównych rynków" grupy na sprzedaż Aperolu. W 2022 roku łączna sprzedaż grupy w Rosji i w Ukrainie wyniosła około 3 proc. jej sprzedaży.

Nie przegap najważniejszych wiadomości

Horeca Trends - Google News Obserwuj nas w Google News
Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Pizdryk

    Za to w Egipskich willach drinki te nadal są chętnie serwowane.
  • Ann

    Czy ktoś mógłby sprawdzać błędy przed wypuszczeniem artykulu? Bo aż oczy bolą.
  • tadeusz

    To bardzo glupie z ich strony bo właścicielem marki Aperol jest posllski Maspex Wadowice. Może tego nie wiedzą?
  • Gość

    No nie zasrajta się jeszcze z tymi wiadomościami