W ramach kolejnej edycji Negroni Week, która potrwa od 12 do 18 września, lokale na całym świecie promować będą kultowy włoski aperitif, zbierając jednocześnie środki pieniężne na cele charytatywne.
Negroni Week to nie tylko la dolce vita i włoski drink. To przede wszystkim niesienie pomocy. Podstawową zasadą uczestnictwa jest wręczenie darowizn pieniężnych na rzecz wybranych organizacji charytatywnych i non-profit. W swoim jubileuszowym dziesiątym roku Negroni Week rozpoczyna swoją charytatywną akcję z nowym partnerem Slow Food - czytamy w komunikacie prasowym.
Slow Food to międzynarodowa organizacja i równocześnie ruch społeczny skupiający się na ochronie, a także promocji lokalnych i tradycyjnych sposobów produkcji żywności oraz ich producentów. Chce chronić wszystko, co zdrowe i naturalne.
Zebrane środki z tegorocznej edycji Negroni Week przekazane będą na projekty Slow Food - wspierające lokalne przedsiębiorstwa, społeczną gościnność, zachowanie różnorodności kulturowej oraz promocję edukacji w zakresie żywności i żywienia.
Koktajl Negroni składa się z Campari, ginu i czerwonego wermutu. Nazywany jest królem aperitifu. ''Jego popularność nie dziwi, bardzo prosty w przygotowaniu, a zarazem niezwykle złożony i bogaty w smaku'' - czytamy.
Każde Negroni zakupione w trakcie Negroni Week wspiera cel charytatywny. Np. wrocławskie Pod Papugami proponuje koktajle:
a od każdego zakupionego koktajlu, lokal przekaże darowiznę na rzecz Wiktorii, która choruje na rdzeniowy zanik mięśni.
Informacje o wydarzeniu oraz listę lokali uczestniczących w festiwalu można znaleźć na stronie negroniweek.com.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.