W pandemii Polacy stali się home baristami



horecatrends.pl - 21 maja 2021 11:36


Pandemia zrewolucjonizowała styl życia i nawyki konsumentów. Rynek kawy był świadkiem rozwoju nowych trendów, które realnie wpłynęły na cały segment żywności i napojów.

Kolejne lockdowny spowodowały m.in. zamknięcie kawiarni oraz przeniesie pracy z biur z domów. Jak w tej sytuacji poradziła sobie kawa?

– Rok 2020 był wyzwaniem dla całego świata. Pandemia koronawirusa miała wpływ na wszystkie sektory gospodarki, rewolucjonizując styl życia i nawyki: rynek kawy był świadkiem rozwoju nowych trendów, które realnie wpłynęły na cały segment żywności i napojów. Wielu Włochów rozpoczyna dzień od klasycznego espresso w lokalnej kawiarni. Pandemia odebrała nam tę możliwość, dlatego wrosło spożycie kawy w domach – powiedział Marco Barbieri, Poland Country Sales Manager w Lavazza.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Konsumenci nie zrezygnują z kawy

Brak spotkań przy kawie nie spowodował jednak spadków spożycia kawy. Jak stwierdził Kamil Kwietniewski, szef sprzedaży B2B na Polskę w Coffeedesk, nie ma takiej siły, która doprowadziłaby konsumentów do rezygnacji z picia kawy. Stąd też wzrosło spożycie kawy w domach.

– Pandemia wymusiła konieczność pracy zdalnej, ale nie ma chyba takiej siły, która doprowadziłaby konsumentów do rezygnacji z kawy. Natomiast z tęsknoty za biurowymi ekspresami i kawiarniami, Polacy stali się home baristami - podczas lockdownu znacząco wzrosła sprzedaż nie tylko ziaren jakości speciality, ale również akcesoriów do parzenia kawy. W 2020 roku odnotowaliśmy rekordowe wzrosty w sprzedaży kawiarek (wzrost o ponad 180 proc. rok do roku) czy spieniaczy do mleka (wzrost o blisko 600 proc.). Dużą popularnością cieszyły się też ekspresy oraz akcesoria do alternatywnych metod parzenia – tłumaczył Kamil Kwietniewski.

Czytaj więcej: portalspozywczy.pl