Wspólny projekt Etno Cafe i Coffeedesk



www.horecatrends.pl/pr - 03 października 2019 14:01


Etno Cafe i Coffeedesk - zacieśniły współpracę. Jej efektem jest premiera kawy Ale Meksyk! To pierwsza kawa z Meksyku w historii Etno Cafe, producenta kawy kraftowej i Cold Brew Coffee oraz właściciela największej polskiej sieci kawiarni. Firma pochodząca z Wrocławia stworzyła ją specjalnie na potrzeby kooperacji z Coffeedeskiem, jednym z największych kawowych sklepów internetowych w Europie.

- Współpracujemy z Coffeedeskiem od 2016 roku i bardzo się cieszymy, że teraz udało nam się stworzyć kawę, która zyskała uznanie ekspertów obydwu firm - powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. - Ta współpraca pokazuje, że polski rynek kawy kraftowej dojrzewa powoli do dużych projektów współtworzonych przez najbardziej znane marki. Im więcej takich kooperacji, tym większa szansa, że polski boom na dobrą kawę, będzie przybierał na sile.

- Cieszy nas to, że ludzie zaczynają przywiązywać coraz większą wagę do jakości kawy jaką piją. Pytają nas o ziarna z konkretnych regionów, eksperymentują z różnymi metodami parzenia. Myślę, że Ale Meksyk! zostanie jedną z naszych najlepiej sprzedających się kaw, bo to świetne ziarna w dobrej cenie - dodał Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.

Wybór nieprzypadkowo padł na Meksyk. Etno Cafe szukało kawy o delikatnym profilu smakowym, odpowiedniej dla średniego stopnia wypału i nadającej się do ekspresów ciśnieniowych, kolbowych i kawiarek. Ziarno pochodzi wprost od farmerów z meksykańskiego stanu Chiapas zrzeszonych w lokalnych kooperatywach.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Położenie plantacji sprawia, że ziarno charakteryzuje się ciekawym balansem pomiędzy słodyczą i kwasowością. Obróbka kawy na mokro wzmacnia cytrusowy posmak, co docenią zwłaszcza fani metod ciśnieniowych. Inne charakterystyczne cechy Ale Meksyk! to: delikatność, wyczuwalna słodycz oraz aromaty orzechów i marcepanu.