Wytwórnia Lodów Polskich “u Lodziarzy” zadowolona z najkrótszego sezonu w historii, na 2021 r. szykuje nowy koncept



portalspozywczy.pl - 08 października 2020 09:19


Kilkanaście nowych punktów, rekordy sprzedaży oraz sukces debiutanckich smaków – tak Wytwórnia Lodów Polskich “u Lodziarzy” kończy najkrótszy sezon w historii. Mimo że lato upłynęło w cieniu pandemii, sieć cieszy się z wyników swoich franczyzobiorców. Przedstawiciele Wytwórni zapowiadają, że w sezonie 2021 zaproponują partnerom zupełnie nowy koncept sprzedaży.

W tym roku na mapie kraju pojawiło się 15 nowych lodziarni WLP “u Lodziarzy” – w sumie jest ich już ponad 100. Kolejne otwarcia cieszą, tym bardziej że jeszcze w kwietniu wiele z nich stało pod znakiem zapytania.

– Na początku epidemii nie było pewne, czy właściciele ruszą ze sprzedażą, więc siłą rzeczy zainteresowanie franczyzą zmalało. Ale odblokowanie gospodarki, a także ciepłe wakacje sprawiły, że chętni do prowadzenia lodowego biznesu zgłaszali się do nas praktycznie przez całe lato – mówi Paulina Daniłowicz, przedstawicielka sieci.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– To nietypowa sytuacja, ponieważ zwykle kwestie formalne załatwia się zimą i wiosną, tak aby franczyzobiorcy mogli w pełni skorzystać z letnich miesięcy. Ostatni czas był jednak wyjątkowy i wymusił na wszystkich większą elastyczność w działaniu - dodaje.

Pomimo wielu niewiadomych, właściciele lodziarni nie mogli narzekać na wyniki. Obroty wbrew przewidywaniom nie spadły, a wręcz przeciwnie – albo utrzymywały się na tym samym poziomie co w poprzednich latach, albo były wyższe. Rekordziści zaliczyli nawet 50% wzrosty, a tylko nieliczni zanotowali mikrospadki.

Tegoroczny sezon trwał kilka tygodni krócej, jednak niezmiennie na klientów “u Lodziarzy” czekało wiele nowych smaków. Część z nich nawiązywała do deserów, jakie starsze pokolenie pamięta z czasów swojego dzieciństwa.

– Naszym niewątpliwym hitem okazał się kogel-mogel, ale goście z entuzjazmem reagowali także na kwaśną śmietanę z cukrem. Przypominała im ona nieco zapomnianą już przekąskę, jaką jadało się z chlebem – mówi Paulina Daniłowicz.

W ofercie WLP nie zabrakło ponadto propozycji inspirowanych domowymi, słodkimi wypiekami, jak: kopiec kreta, brownie, sernik z marakują lub jaśminem czy keks. Dla miłośników nietypowych smaków masterzy przygotowali natomiast lody pietruszkowe, imbirowe, lukrecjowe, sorbety banan-szpinak czy zielona herbata z wiśnią. A to tylko niewielka część z tegorocznych debiutów “u Lodziarzy” – było ich bowiem blisko 40.

Będzie nowy koncept

Obecnie franczyzobiorcy zamykają już swoje lokale, ale sieć nie zwalnia tempa i snuje plany na przyszły rok. Przedstawiciele Wytwórni Lodów Polskich “u Lodziarzy” zapowiadają, że w sezonie 2021 zaproponują partnerom zupełnie nowy koncept sprzedaży.

– Będzie to format mobilny, ale w nieco innej odsłonie – stylowy lokal z ogródkiem z pewnością przypadnie do gustu zarówno naszym franczyzobiorcom, jak i klientom. Na razie nie chcemy zdradzać wielu szczegółów, możemy jednak powiedzieć, że projekt wygląda naprawdę obiecująco. Mamy nadzieję, że będzie stanowił atrakcyjną alternatywę dla lodziarni stacjonarnych i riksz – podsumowuje Paulina Daniłowicz.

Wytwórnia Lodów Polskich „u Lodziarzy” to prężnie rozwijająca się rodzima franczyza lodowa z ponad stu lokalami stacjonarnymi, lodziarnio-kawiarniami, ice-truckami, wyspami lodowymi, rikszami czy wózkami sprzedażowymi.

Wytwórnia Lodów Polskich „u Lodziarzy” działa na rynku od 2015 roku. W Polsce była jednym z twórców trendu na lody rzemieślnicze, wytwarzane z naturalnych składników, podawanych w formie pacek, a nie gałek. Obecnie marka specjalizuje się w serwowaniu nietypowych połączeń smakowych, które nawiązują do regionalnych tradycji, np. kuchni podlaskiej. W ofercie WLP, obok klasycznej śmietanki czy truskawki, znajdziemy bowiem lody o smaku żubrówki, sękacza, a nawet sera korycińskiego. Masterzy „u Lodziarzy” co roku przygotowują nowe kombinacje, które każdy franczyzobiorca może wprowadzić do swojego lokalu.