Partnerzy portalu
Wyzwaniem dla cukierni stało się przetrwanie Covid-19 i związane z nim obostrzenia mają dramatyczny wpływ również na branżę cukierniczą/fot. materiały prasowe

Wyzwaniem dla cukierni stało się przetrwanie

Pandemia i związane z nią obostrzenia oraz lockdown gospodarki w Polsce mają dramatyczny wpływ także na branżę cukierniczą. Obecny kryzys jest jak dotąd największy i najbardziej niebezpieczny dla tego sektora. Wyzwaniem dla cukierni stało się przetrwanie.

Autor: www.portalspozywczy.pl Data: 19 lutego 2021 09:51

- Pandemia a w szczególności olbrzymie ograniczenia w handlu mają dramatyczny wpływ również na branżę cukierniczą. Obecny kryzys jest największym i najbardziej niebezpiecznym, tym bardziej, że uderza zarówno w nas jak i firmy, z którymi współpracujemy. Z perspektywy prawie roku oceniamy go, jako bardzo trudny czas, gdzie największym wyzwaniem było oczywiście przetrwanie. Istotne stało się ograniczenie bieżących kosztów działalności w chwili, gdy sprzedaż była śladowa – mówi Monika Kulczyńska, Dyrektor Generalny Cukierni  A.Blikle.

Monika Kulczyńska zwraca też uwagę, że swoje dołożyła też duża doza niepewności, co do tego jakie działania będą podejmowane przez rządzących.  - Zmiana planów i odbieganie od wyznaczonego schematu mocno nadszarpnęły poziom bezpieczeństwa. Poza obserwacją ograniczeń ważne dla nas było utrzymanie relacji z partnerami, którzy są w równie dramatycznej sytuacji. Na szczęście współpracujemy z wiarygodnymi i jakościowymi dostawcami oraz z najlepszymi wynajmującymi, z którymi udało się osiągnąć kompromisy w zakresie współpracy – podkreśla. 

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Łukasz Wójcik, Prezes Cukierni Wójcik z Karpina wskazuje zaś, że dużym nakładem sił i pracy jego cukiernia była w stanie utrzymać poziom zatrudnienia i produkcji.

- Ze skromnością i wielką pokorą podkreślamy, że poprzedni rok był dla nas wymagający, ale łaskawy, dzięki czemu poziom zatrudnienia pozostał praktycznie niezmienny, a produkcja nie miała żadnych przestojów, natomiast osiągnęliśmy to dużym nakładem pracy. Nie raz wspominaliśmy o pracy u podstaw, którą wykonaliśmy, że zoptymalizować procesy operacyjne oraz logistyczne, ale rozumiemy, że gałęzie biznesu, które nie są tak ściśle powiązane z handlem detalicznym lub nie oferują produktu bezpośrednio przez e-commerce nie zaliczają tego roku do udanych – mówi.

Monika Kulczyńska podkreśla, że wszyscy muszą zdawać sobie sprawę z tego, że zamknięcie biznesu nie dotyczy samego przedsiębiorcy, ale to pracowników. - Zatrudniamy obecnie 150 osób, których niejednokrotnie z dnia na dzień należało powiadomić, że jutro nie mogą przyjść do pracy. Ta doza niepewności trwa nadal, ponieważ nie jesteśmy w stanie odnieść się do żadnych schematów, ani planów, które wybiegają poza najbliższe dwa tygodnie – podkreśla Monika Kulczyńska.

Więcej czytaj na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.