Oroya Sushi Wine zostało zaprojektowane przez japońską enolożkę Yoko Sato z myślą o tym, żeby wydobywać i podkreślać walory sushi. Można je już znaleźć na sklepowych półkach w Polsce.
Yoko Sato pracuje w hiszpańskiej winnicy Segura Viudas i właśnie w tym kraju powstało wino.
- Wytworzone zostało z trzech odmian winogron - Airen, Macabeo i Mascatel. Wino ma przyjemny, egzotyczny aromat orientalnych przypraw z dodatkiem wyraźnych nut cytrusów, zielonych jabłek i kwiatów. Dzięki swojej subtelności idealnie wydobywa i podkreśla walory smakowe sushi. Co bardzo ważne - jest świetnym uzupełnieniem dla tego dania, jednocześnie nie dominuje nad wyrafinowanym i dość delikatnym smakiem ryby. Oroya sprawdzi się również w połączeniu z owocami morza, smażonymi i pieczonymi rybami, delikatnymi przekąskami oraz sałatkami - wyjaśnia w komunikacie prasowym Tomasz Potrzebowski, Ekspert Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska.
Oroya Sushi Wine w pojemności 0,75 l dostępne jest w szerokiej dystrybucji od 1 marca br. Cena rekomendowana to 19,95 zł.
Oroya to jedno z pierwszych win zaproponowanych szerokiemu gronu konsumentów i kontrahentów - zarówno w kanale nowoczesnym, jak i HoReCa - w ramach międzynarodowego projektu firmy Henkell Freixenet Polska - World Wine Project. Chodzi o zaskakiwanie koneserów win propozycjami nieoczywistymi, wyszukanymi.
- Bazujemy na globalnych zasobach Grupy Henkell Freixenet. W 2019 roku, po połączeniu z firmą Freixenet, staliśmy się właścicielami wielu winnic na całym świecie oraz uznawanych w świecie winiarskim marek butikowych. Wina z tych winnic uzyskują najwyższe noty w opinii krytyków oraz prestiżowych magazynów winiarskich. Hiszpańskie DNA firmy w pewien sposób określa kierunek poszukiwań. Oferta produktowa jest zatem oparta o wina z Hiszpanii, jednak nie zabraknie w niej trunków z innych krajów i regionów winiarskich. Francja, Niemcy, Argentyna również będą miały swoją reprezentację. Bliskie polskim sercom wina węgierskie i morawskie także znajdują tu miejsce - wskazuje Tomasz Potrzebowski, koordynator projektu.
Grupa Henkell Freixenet posiada własne winnice w najważniejszych winiarskich krajach świat – m.in. w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, na Węgrzech, a także w Chile, Argentynie, RPA oraz Nowej Zelandii. Pozwala to na zaproponowanie klientom unikalnego asortymentu win z całego świata - a to cel World Wine Project.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.