W marcu 2022 roku na polski rynek produktów roślinnych wchodzi nowa marka Planty, oferująca roślinne alternatywy m.in. burgerów, kiełbasek czy klopsików.
Według danych GfK Polonia w Polsce do listopada 2020 roku sprzedaż roślinnych zamienników mięsa w ujęciu rocznym wzrosła wartościowo o 138%, a ilościowo o 107%. Z raportu RoślinnieJemy wynika zaś, że więcej niż 40% Polaków ograniczyło lub całkowicie zrezygnowało z produktów mięsnych.
Marka Planty chce dotrzeć ze swoimi produktami nie tylko do wegan czy wegetarian, ale także flexitarian oraz osób otwartych na nowe wyzwania kulinarne, prezentując dania roślinne jako urozmaicenie dobrze zbilansowanej diety.
- Jako specjaliści w produkcji wyrobów roślinnych od lat obserwujemy, jak rynek wege rośnie w siłę i jak zmienia się podejście konsumenta, który coraz częściej wie, czego chce, sprawdza jak krótkie są składy produktów i jest skłonny zapłacić więcej za te, które spełniają jego oczekiwania - zwraca uwagę w komunikacie prasowym Rafał Maranowski, członek zarządu Pure and Fit.
Pod marką roślinnych produktów Planty znajdują się m.in. burgery, kiełbaski i klopsiki.
- W tej chwili w ofercie Planty dostępne są m.in: soczyste burgery z grochu, z buraka, z pieczarek, ze słonecznikiem, delikatne dukaty z ciecierzycy, z fasolą, apetyczne kiełbaski, mięsiste klopsiki oraz wyrazista kaszanka. Mogę jednak zdradzić, że to jest dopiero początek, ponieważ cały czas pracujemy nad poszerzaniem naszego asortymentu - wskazuje Rafał Maranowski.
Twórcy marki Planty deklarują, że wszystkie produkty powstają w Polsce z wysokiej jakości składników. Będzie można je znaleźć na półkach sklepowych takich sieci, jak: Carrefour, Auchan, Frisco, Jush i Spar.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.