Partnerzy portalu
Połowa firm eventowych w Polsce w złej kondycji finansowej Połowa firm eventowych w Polsce w złej kondycji finansowej / fot. unsplash

Połowa firm eventowych w Polsce w złej kondycji finansowej

Branża eventowa w Polsce odpowiada za 1,5 proc. PKB, a jej wartość wynosi ok. 3 mld zł. Obecnie blisko połowa firm znajduje się w złej kondycji finansowej, z czego 20 proc. w bardzo złej. Jednocześnie rośnie popularność eventów online, które są receptą na kryzys - rekordzista zarobił jednorazowo 57 tys. zł

Autor: horecatrends.pl/informacja prasowa Data: 09 sierpnia 2021 09:52

Według danych wywiadowni gospodarczej Dun&Brandstreet w Polsce działa nieco ponad 4,9 tys. firm eventowych, a branża ta jest warta 3 mld zł i odpowiada za 1,5 proc. polskiego PKB. Do tej liczby należy jeszcze dodać blisko 34 tys. firm traktujących organizację spotkań i eventów jako działalność wspomagającą ich główną aktywność. Jednak ten sektor należy również do tych, które najmocniej odczuły negatywne skutki lockdownów.

Połowa firm z branży eventów jest w złej sytuacji finansowej

Łącznie w 2020 r. Polacy zawiesili działalność 292 firm eventowych, co w porównaniu do roku 2019 stanowi wzrost o ponad 82 proc. Również tempo powstawania nowych firm mocno wyhamowało - w ciągu całego 2020 r. rynek ten urósł o zaledwie 7,8 proc. To wyraźny spadek w porównaniu z poprzednimi latami - od 2015 do 2019 r. liczba ta wahała się między 10 a 17 proc. rocznie. Jak na razie rok 2021 również jest bardzo trudny dla branży - tylko do końca kwietnia Polacy zawiesili 85 firm. Dodatkowo blisko połowa działających firm eventowych znajduje się w złej kondycji finansowej, z czego 20 proc. w bardzo złej.

Eventy online receptą na kryzys?

Sposobem na utrzymanie się na rynku i zachowanie ciągłości funkcjonowania było przeniesienie działalności do Internetu. Liczba wydarzeń online organizowanych w Polsce za pośrednictwem polskiej platformy do spotkań i webinarów ClickMeeting w 2020 r. wzrosła aż o 963 proc. Na popularności zyskały płatne webinary - rekordzista zarobił jednorazowo 57 tys. zł.

Mimo poluzowania pandemicznych obostrzeń branża eventowa nie rezygnuje z działalności online.

W 2021 r. w Polsce za pośrednictwem ClickMeeting odbyło się jak na razie 10,4 tys. wydarzeń dla ponad 100 uczestników, w tym 116 dla ponad 1000. To blisko 50 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Rekordowe spotkanie zgromadziło ponad 9 tys. osób.

- Organizacja wydarzenia online nie jest uzależniona od ewentualnych obostrzeń i limitów związanych z pandemią, a oprócz tego daje ogromne możliwości dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców na całym świecie - mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting

- W tej chwili w wydarzeniach organizowanych na platformie ClickMeeting może brać udział nawet 10 tys. uczestników jednocześnie. Zgromadzenie takiej liczby osób stacjonarnie jest niezwykle kosztowne i trudne, wymaga uzyskania licznych pozwoleń i wynajęcia ogromnej powierzchni. Dlatego przyszłością branży eventowej, niezależnie od sytuacji pandemicznej, jest organizacja wydarzeń hybrydowych, dostępnych jednocześnie stacjonarnie i za pośrednictwem Internetu - dodaje. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.