Partnerzy portalu
W nadbałtyckich kurortach mniej niż zwykle turystów z Niemiec W nadbałtyckich kurortach w Zachodniopomorskiem widać spadek liczby turystów z Niemiec, coraz częściej przyjeżdżają natomiast Czesi. / fot. unsplash

W nadbałtyckich kurortach mniej niż zwykle turystów z Niemiec

W nadbałtyckich kurortach w Zachodniopomorskiem widać spadek liczby turystów z Niemiec, coraz częściej przyjeżdżają natomiast Czesi – poinformował prezes Świnoujskiej Organizacji Turystycznej Piotr Piwowarczyk.

Autor: PAP Data: 27 lipca 2021 08:37

"Kolejny raz dużo jest nad Bałtykiem polskich turystów. Szacujemy natomiast, że turystów z Niemiec jest ok. 70 proc. w stosunku do szczytu ubiegłego sezonu, a więc mamy na razie spadek o ok. 30 proc." - powiedział w rozmowie z PAP prezes Świnoujskiej Organizacji Turystycznej Piotr Piwowarczyk.

Zauważył, że nieliczni są turyści ze Skandynawii, choć w ostatnich latach ich liczba bardzo się powiększyła.

Czechów i Słowaków przybywa nam nad morzem co roku

"Co ciekawe, mamy stabilizację jeśli chodzi o turystów z Czech: Czechów i Słowaków przybywa nam co roku. Z naszych wstępnych rozeznań wynika, że nie ma ich co prawda więcej niż w zeszłym roku, ale też nie odpłynęli" - powiedział Piwowarczyk.

Zaznaczył, że sytuacja dotycząca turystów zagranicznych może się zmienić jesienią, o ile pozwoli na to pandemia - najwięcej osób z zagranicy przyjeżdża do kurortów właśnie w tzw. sezonie średnim.

Więcej turystów z Niemiec jesienią 

"Poza lipcem i sierpniem turystyka jeśli chodzi o Polaków jest słabo rozwinięta, m.in. ze względu na cykl szkolny. Liczba turystów niemieckich zawsze natomiast wzrastała we wrześniu i październiku, a także w listopadzie" - wskazał Piwowarczyk. Dodał, że kurorty takie jak Świnoujście i Kołobrzeg działają przez cały rok.

Zaznaczył, że bardzo niewielu jest też w tym roku turystów z innych rejonów świata, jak choćby z Azji, którzy do tej pory również odpoczywali nad Bałtykiem - co jest z pewnością związane z restrykcjami pandemicznymi.

Zapytany o możliwe przyczyny pojawienia się większej liczby osób zza południowej granicy wskazał, że w jego ocenie "morze jest coraz bardziej atrakcyjne" choćby ze względu na działalność ośrodków turystycznych.

"To taki naturalny proces. Nasza piękna plaża może być konkurencyjna dla plaż południowych. To kwestia świeżości, szerokości, warunków naturalnych, które naprawdę są wyjątkowe" - przekonywał prezes Świnoujskiej Organizacji Turystycznej.

Wskazał też, że bardzo ważną kwestią jest komunikacja i coraz łatwiejsza możliwość dojazdu dzięki rozwojowi infrastruktury drogowej.

"Aby z okolic Kotliny Kłodzkiej przejechać do Świnoujścia, potrzeba dziś pięciu-sześciu godzin, bo droga S3 jest już na ukończeniu, a turyści z Czech podróżują raczej samochodami osobowymi, rzadziej kamperami" - wskazał Piwowarczyk.

Zaznaczył, że branża reaguje na tę sytuację, co widoczne jest choćby w pojawiających się coraz częściej w kurortach napisach informacyjnych czy przewodnikach w języku południowych sąsiadów.

Mniejsza liczba turystów z Niemiec to m.in. wynik polityki tego kraju związanej z pandemią COVID-19.

"Jest tam straszenie wyjazdami zagranicznymi, są różnego rodzaju dodatkowe obostrzenia. Widać, że jest to systemowa polityka, która bardzo mocno wspiera lokalną, niemiecką gospodarkę turystyczną i promuje ją na różne sposoby" - dodał Piwowarczyk.

Dodał, że branża turystyczna w Polsce nadal broni się jakością usług i cenami, co mimo wszystko sprawia, że Niemcy pojawiają się w polskich kurortach "i będą się pojawiać, bo pewnie jeszcze przez wiele lat będziemy dla nich bardzo konkurencyjni".

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w lipcu i sierpniu ub.r. obiekty noclegowe w Zachodniopomorskiem gościły blisko 170 tys. turystów z zagranicy (turystów z kraju było prawie 758 tys.) - to najwięcej spośród wszystkich regionów, ale o 25,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2019 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.