AmRest Holdings rozpoczął proces czasowego zawieszenia działalności marek KFC i Pizza Hut w Rosji - poinformowała spółka w komunikacie.
"Skupiamy się przede wszystkim na pomocy ofiarom tych strasznych działań, a także na pracownikach AmRest i ich rodzinach. Uważnie śledzimy rozwój sytuacji w regionie i będziemy kontynuować wspieranie wszystkich inicjatyw, które są podejmowane by pomóc potrzebującym" - napisano w komunikacie AmRestu.
Sieć grupy AmRest w Rosji liczyła na koniec roku 278 lokali (w tym 6 Armenii i 5 Azerbejdżanie). 62 proc. restauracji jest zlokalizowanych pomiędzy Sankt Petersburgiem i Moskwą.
W 2021 roku sprzedaż w Rosji (oraz w Armenii i Azerbejdżanie) wyniosła 185,2 mln euro i odpowiadała za ok. 10 proc. sprzedaży grupy. EBITDA na tym rynku wyniosła 41,3 mln euro. AmRest nie jest obecny na Ukrainie.
AmRest jest franczyzobiorcą marek KFC i Pizza Hut należących do amerykańskiej spółki Yum Brands Inc. Spółka ta we wtorek poinformowała o wstrzymaniu inwestycji w Rosji.
Rosja to kluczowy rynek dla Yum Brands, który posiada tam ponad 1000 lokali KFC i 50 Pizza Hut; prawie wszystkie działają jako niezależne franczyzy. W 2021 r. KFC International otworzyło ponad 2,4 tys. lokali. W Rosji firma otwierała około 100 nowych restauracji rocznie i spodziewała się kontynuować "podobną strategię ekspansji w przyszłości".
AmRest jest również franczyzobiorcą marek Starbucks oraz Burger King. Starbucks Corp poinformował we wtorek, że zawiesza wszelką działalność gospodarczą w Rosji, w tym wysyłkę swoich produktów, i kawiarni prowadzonych ma zasadzie licencji. Z kolei Restaurant Brands International zapowiada, że będzie prowadził nadal działalność swoich 800 restauracji Burger King, ale wszelkie zyski przekaże na pomoc humanitarną ofiarom inwazji Rosji na Ukrainę.
Nie przegap najważniejszych wiadomości