Partnerzy portalu
Andaluzja: zakaz wymagania paszportów Covid w restauracjach W hiszpańskiej Andaluzji sąd zakazał wymagania paszportów Covid w restauracjach/fot. unsplash.com

Andaluzja: zakaz wymagania paszportów Covid w restauracjach

Wyższy Sąd Andaluzji zniósł nakaz przedstawiania przez klientów placówek gastronomicznych paszportów Covid, na podstawie których konsumenci mieli prawo wstępu do restauracji i barów.

Autor: PAP Data: 08 sierpnia 2021 13:07

W opublikowanym dokumencie TSJA z siedzibą w Grenadzie wskazał, że klienci, aby wejść do placówek gastronomicznych nie muszą posiadać ani paszportu Covid, ani innego dokumentu potwierdzającego, że nie są zainfekowani koronawirusem.

Andaluzja: zakaz wymagania paszportów Covid w restauracjach

Sędziowie wskazali, że utrzymywanie warunkowości wstępu do lokali na podstawie określonych dokumentów jest działaniem dyskryminującym obywateli.

Sprecyzowali, że domaganie się paszportów Covid od konsumentów nie jest działaniem "niezbędnym", ale takim, które "ogranicza podstawowe prawa obywateli".

Regiony wprowadzające obowiązek przedstawiania paszportu Covid, potwierdzającego pełny proces szczepień, twierdzą, że dokument ten służy zachowaniu bezpieczeństwa sanitarnego.

Dotychczas w 47-milionowej Hiszpanii co najmniej jedną dawkę szczepionki przyjęło 70 proc. populacji. Rząd Pedro Sancheza twierdzi, że jeszcze w sierpniu podobny odsetek obywateli zakończy pełny proces szczepień.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.