Burger King nie jest w stanie zamknąć 800 restauracji w Rosji. Wszystko przez skomplikowaną konstrukcję franczyzy. Marka weszła do Rosji dziesięć lat temu w ramach partnerstwa joint venture z trzema podmiotami. Jednym z nich jest rosyjski państwowy bank VTB, który został dotknięty zachodnimi sankcjami.
Rosjanie nie mają wprawdzie już McDonald's, ale wciąż mogą cieszyć się obecnością Burger Kinga, który jest teraz w Rosji bardzo popularny.
Marka Burger King weszła do Rosji dziesięć lat temu w ramach partnerstwa joint venture z trzema podmiotami: Aleksandrem Kolobovem, który kontroluje codzienną działalność, firmą private equity i zarządzającą aktywami Investment Capital Ukraine a także rosyjskim państwowym bankiem VTB, który został dotknięty zachodnimi sankcjami.
Spółka Restaurant Brands, do której należy Burger King rozpoczęła proces zbycia 15 proc. udziałów w spółce joint venture. Chce to zrobić natychmiast, jednak zajmie to trochę czasu. Nie ma klauzul prawnych, które pozwalają jednostronnie zmienić umowę lub pozwolić jednemu z partnerów po prostu odejść lub unieważnić całą umowę.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.