Partnerzy portalu
Fałszywe paszporty covidowe plagą Komenda Główna Policji informowała ostatnio o zatrzymaniach w związku z handlem certyfikatami/ fot. Shutterstock

Fałszywe paszporty covidowe plagą

Narodowy Fundusz Zdrowia analizuje przypadki wydawania fałszywych paszportów covidowych. Certyfikaty bez szczepienia ma coraz więcej osób, często również te, które trafiają na oddziały covidowe. Ministerstwo Zdrowia, by ukrócić proceder zmienia zasady logowania do aplikacji gabinet.gov.

Autor: PAP Data: 19 listopada 2021 09:12

NFZ analizuje przypadki fałszywych certyfikatów

Minister zdrowia Adam Niedzielski podczas konferencji prasowej w Poznaniu pytany o kwestie fałszywych certyfikatów, powiedział, że w Narodowym Funduszu Zdrowia pracuje bardzo dobry zespół analityczny, który analizuje przypadki wydawania fałszywych certyfikatów covidowych.

Zaznaczył, że współpracuje on z policją.

- To są informacje, o których ja nie do końca mogę mówić, bo mają charakter niejawny - powiedział szef MZ.

Wyjaśnił, że zespół zajmuje się tym zagadnieniem nie tylko pod kątem śledzenia aktywności w internecie, ale również sprawdzania statystyk osób zaszczepionych.

- Są niepokojące dane dotyczące osób posiadających certyfikat covidowy, które chorują na COVID-19. Jeśli, ich odsetek w jakimś regionie wyraźnie się różni, to sprawdzamy, czy szczepienie faktycznie miało miejsce - tłumaczył Niedzielski. 
- Bo niestety mieliśmy do czynienia przynajmniej z kilkoma sytuacjami, że osoby miały certyfikat, trafiały na oddział, dochodziło nawet do tego najgorszego scenariusza, czyli śmierci i okazywało się, że te osoby nie były zaszczepione, tylko posiadały fałszywy certyfikat - dodał.

Handel fałszywymi paszportami covidowymi

Rzecznik resortu zdrowia Wojciech Andrusiewicz zwrócił uwagę, że Komenda Główna Policji informowała ostatnio o zatrzymaniach w związku z handlem certyfikatami. Powiedział, że od 22 listopada będzie podwójna autoryzacja przy wystawianiu certyfikatów.

Ministerstwo Zdrowia wprowadzi dodatkowe zabezpieczenie przy logowaniu do aplikacji gabinet.gov.

Nowe zasady logowania do aplikacji gabinet.gov

Dwuetapowe logowanie oznacza, że od 22 listopada do zalogowania nie wystarczy już tylko znajomość loginu i hasła, lecz także konieczne będzie wprowadzenie kodu wysłanego SMS-em na numer telefonu użytkownika lub potwierdzenie w aplikacji bankowej, w zależności od wybranej metody logowania.

Do końca tego tygodnia użytkownicy mogą zalogować się do aplikacji gabinet.gov. na dotychczasowych zasadach.

Do tego czasu użytkownicy mogą też samodzielnie ustawić dwustopniowe uwierzytelniane podczas logowania się, a od dnia 22 listopada będzie ono obowiązkowe dla wszystkich korzystających z aplikacji gabinet.gov.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.