Partnerzy portalu
Podatek od reklam uderzy także w napoje i branżę spożywczą? Podatek od reklam może uderzyć także w napoje i branżę spożywczą?/ fot. unsplash.com / shutterstock / Canva

Podatek od reklam uderzy także w napoje i branżę spożywczą?

Projekt ustawy, która ma wejść w życie 1 lipca 2021 r. i ma wprowadzić oprotestowany już podatek od reklam, zawiera zapis, który uderzy także część branży spożywczej. Chodzi m.in. o napoje i suplementy diety.

Autor: www.portalspozywczy.pl Data: 11 lutego 2021 10:47

Na początku lutego Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt nowej ustawy, z którego wynika, że nowy podatek od reklam ma przynosić państwu ok. 800 mln zł w skali roku, a środki te mają pomóc w zwalczaniu skutków pandemii koronawirusa. Nowa ustawa powinna wejść w życie z początkiem lipca 2021 r.

Stawka składki od reklamy wyniesie w Polsce 5 proc. i obejmie m.in. międzynarodowe koncerny cyfrowe. Zgodnie z obecną wersją projektu, składka będzie dotyczyć reklam konwencjonalnych i internetowych.

- Składką z tytułu reklamy konwencjonalnej będą objęte przychody z tytułu nadawania reklamy w telewizji i w radiu, wyświetlania reklamy w kinie, umieszczania reklamy na nośniku zewnętrznym reklamy oraz zamieszczania reklamy w prasie, a będzie ona wnoszona przez podmioty, które osiągnęły łączne przychody z tego tytułu ponad kwotę 1 mln zł – w przypadku nadawania reklamy w telewizji i w radiu, wyświetlania reklamy w kinie oraz umieszczania reklamy na nośniku zewnętrznym reklamy i ponad kwotę 15 mln zł – w przypadku zamieszczania reklamy w prasie” – podano w uzasadnieniu projektu.

W przypadku reklam internetowych płatnikami będą podmioty lub grupy podmiotów, spełniające dwa warunki. Chodzi o globalne przychody na poziomie ponad 750 mln euro oraz przychody uzyskiwane na terenie Polski na poziomie przekraczającym 5 mln euro w danym roku obrotowym.

Podwyższona stawka podatku od reklamy

Co ciekawe w ustawie zawarto zapis, który uderzy w konkretne branże.

- W ustawie zaproponowano zamknięty katalog produktów, których reklama objęta będzie podwyższoną stawką składki. W katalogu tym uwzględniono: produkty lecznicze, suplementy diety, wyroby medyczne i napoje z dodatkiem substancji o właściwościach słodzących – art. 10 ust. 2 projektu” – podano w uzasadnieniu do projektu ustawy.

W ustawie przedstawiono specjalne zasady dotyczące opłat za reklamy wskazanych produktów.

- Jeżeli przedmiotem reklamy będą produkty lub usługi, których reklama objęta jest podwyższoną stawką składki, wymienione w art. 16 ust. 2, to wysokość stawki z tytułu reklamy konwencjonalnej w prasie została określona dla tych podmiotów w wysokości 4 oraz 12 proc. podstawy obliczenia składki, odpowiednio do 30 000 000 zł i ponad tą kwotę – czytamy w uzasadnieniu.

Więcej czytaj na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.