Partnerzy portalu
Podlasie wystartowało z kampanią promującą turystykę w regionie Samorząd województwa podlaskiego chce zachęcać turystów do wypoczynku w regionie. /fot. unsplash

Podlasie wystartowało z kampanią promującą turystykę w regionie

Autor: PAP Data: 08 sierpnia 2022 15:07

Samorząd województwa podlaskiego chce zachęcać turystów do wypoczynku w regionie. Kampanie promocyjne w mediach mają poprawić sytuację branży, przez wiele miesięcy dotkniętej zakazami związanymi z sytuacją na granicy z Białorusią.

Po dziesięciu miesiącach zamknięcia strefy przy tej granicy, od 1 lipca mogą ponownie tam przyjeżdżać m.in. turyści. Z końcem czerwca przestały bowiem obowiązywać przepisy o czasowym zakazie przebywania na terenie 183 miejscowości przy granicy z Białorusią w województwach podlaskim i lubelskim. W Podlaskiem nie można wciąż zbliżać się na mniej, niż 200 metrów, do samej linii granicy.

Samorząd województwa podlaskiego chce zachęcać turystów do wypoczynku w regionie

Marszałek województwa Artur Kosicki mówił w poniedziałek na konferencji prasowej o działania samorządu, które mają wspierać powrót turystów na te tereny, np. do Puszczy Białowieskiej czy nad Kanał Augustowski.

W mediach społecznościowych województwa podlaskiego realizowana jest kampania "Wszystko przed Tobą", w ramach której prezentowane są atrakcyjne miejsca i wydarzenia na terenach przygranicznych, np. obchody Nocy Kupały w Dubiczach Cerkiewnych, ruiny kościoła w Jałówce, meczet w Kruszynianach czy festiwal folkowy w Czeremsze.

Można też zobaczyć cykl "Zasilani", gdzie bohaterowie poszczególnych odcinków opowiadają o regionie. "Żeby pokazać, nie tylko widzom z Polski, ale też - myślę z całej Europy i świata - to, jakie piękne jest województwo podlaskie i zachęcić wszystkich do tego, żeby przyjeżdżali do naszego regionu" - mówił Kosicki. Poinformował, że poszczególne odcinki mają po 100 tys. wyświetleń; uznał to za dobry wynik.

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna przygotowała 30-sekundowy spot promocyjny "Świat jak z baśni. Podlaskie travel", prezentowany w TVP, który w postaci kampanii wizerunkowej przedstawia walory przyrodnicze regionu. Były też np. spoty reklamowe w pociągach PKP Intercity, reklamy w gazetce wydawanej przez PKN Orlen i bezpłatnie dostępnej na stacjach paliw czy kampania billboardowa we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną.

Kosicki zwracał też uwagę, że samorząd województwa dofinansowuje imprezy, m.in. kulturalne, które również są atrakcyjne dla turystów. "Szykujemy też akcje promocyjne na wrzesień tak, żeby jak najwięcej działań było skierowanych nie tylko do mieszkańców Polski (...), chcemy dotrzeć też do osób spoza kraju" - mówił dziennikarzom marszałek województwa podlaskiego.

"Chcemy zrobić wszystko, żeby te tereny wróciły do normalności, chociaż wiemy, że tak w stu procentach nie będzie, jak było przed kryzysem granicznym. Wiemy, że bezpieczeństwo naszych mieszkańców jest rzeczą nadrzędną. Dlatego ten koszt tego zamknięcia był rzeczą ważną i wspólnie go musieliśmy ponieść, ale teraz musimy robić wszystko, aby wrócić do tego, żeby ci przedsiębiorcy, organizacje turystyczne ale też i gminy mogły (...) cieszyć się z turystów, bo to są naprawdę wspaniałe, wyjątkowe tereny i rzeczy, których nie ma nigdzie indziej na świecie" - podkreślał Kosicki.

Dziękował za wszystkie inne, nawet najmniejsze inicjatywy, których celem jest zachęcanie turystów do przyjazdu do regionu. Poinformował, że koszt dotychczasowych działań, finansowanych z budżetu województwa, to ok. 500 tys. zł.

Franczyza

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU
Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz