Partnerzy portalu
Portugalia znosi nakaz przedstawiania certyfikatów Covid w restauracjach Portugalia znosi nakaz przedstawiania certyfikatów Covid w restauracjach; fot. shutterstock

Portugalia znosi nakaz przedstawiania certyfikatów Covid w restauracjach

Rząd Portugalii ogłosił w czwartek likwidację nakazu prezentacji dokumentów zaświadczających, że klient nie jest chory na Covid-19. Obowiązywał on od lipca 2021 r.

Autor: PAP Data: 23 września 2021 16:36

Jak wynika z zapowiedzi rządu Antonia Costy, zniesienie nakazu prezentacji przez konsumenta paszportu Covid lub testu o negatywnym wyniku na obecność koronawirusa nastąpi z dniem 1 października.

Cytująca rząd Portugalii publiczna telewizja RTP przypomniała, że obowiązujący od lipca 2021 r. nakaz przedstawiania dokumentów dotyczących Covid-19 dotyczył weekendów oraz świąt, czyli dni o największym natężeniu ruchu w placówkach gastronomicznych w tym kraju.

Dodatkowo władze Portugalii zapowiedziały, że od 1 października przestanie obowiązywać nakaz ograniczania liczby gości w restauracjach.

Luzowanie restrykcji w Portugalii

Zgodnie z danymi portugalskiego rządu luzowanie restrykcji wynika ze słabnącej liczby zakażeń koronawirusem w tym 10-milionowym kraju oraz wysokiej liczby zaszczepionych obywateli. Pełny proces szczepień zakończyło tam już prawie 84 proc. populacji, a co najmniej jedną dawkę przyjęło ponad 86 proc.

Według szacunków portugalskich stowarzyszeń gastronomicznych, na które powołuje się RTP, w czasie pandemii Covid-19 na likwidację działalności zdecydowało się blisko 50 proc. działających w tym sektorze przedsiębiorców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.