Partnerzy portalu
Przedsiębiorcy mogą już rozliczać się z Tarczy Finansowej Przedsiębiorcy mogą już rozliczać się z Tarczy Finansowej PFR 2.0; fot. shutterstock

Przedsiębiorcy mogą już rozliczać się z Tarczy Finansowej

Przedsiębiorcy mogą już rozliczać się z Tarczy Finansowej PFR 2.0: małe i średnie firmy od 18 listopada 2021 r. do 15 stycznia 2022 r., a mikrofirmy od 19 stycznia do 28 lutego 2022 r. PKO BP opublikował wskazówki dla swoich klientów.

Autor: propertynews.pl Data: 22 listopada 2021 09:33

Przedsiębiorcy mogą już rozliczać się z Tarczy Finansowej PFR 2.0: małe i średnie firmy od 18 listopada 2021 r. do 15 stycznia 2022 r., a mikrofirmy od 19 stycznia do 28 lutego 2022 r.

Tarcza Finansowa PFR 2.0

Klienci PKO Banku Polskiego, którzy skorzystali z Tarczy Finansowej PFR 2.0 otrzymają do uzupełnienia formularz oświadczenia o rozliczeniu subwencji z Tarczy Finansowej PFR 2.0 w serwisie internetowym iPKO i iPKO biznes. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.

- Dzięki Tarczy Finansowej PFR 2.0 pomoc otrzymały firmy działające w 54 branżach najbardziej poszkodowanych przez drugą falę pandemii takich jak np. gastronomia czy branża hotelarska. Za pośrednictwem PKO Banku Polskiego z pomocy skorzystało ponad 8,8 tys. przedsiębiorstw, a łączna wartość przyznanych subwencji wyniosła ponad 1,3 mld PLN, z puli 7,1 mld zł wypłaconych przez PFR. PKO Bank Polski jest liderem w dystrybucji subwencji z obu Tarcz Finansowych PFR zarówno pod względem wartości przekazanych środków, jak i liczby firm, które otrzymały pomoc - mówi Tomasz Frąckowiak, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego.

Przedsiębiorcy rozliczają subwencję za pośrednictwem bankowości elektronicznej w tym samym banku, w którym składali wniosek o udzielenie wsparcia. Będą spłacać subwencję na rachunek wskazany w potwierdzeniu oświadczenia o rozliczenie subwencji finansowej, a formularze wniosków nie będą zawierać wstępnej propozycji rozliczenia. Jeżeli przedsiębiorca nie wypełni i nie prześle wniosku w wyznaczonym terminie, będzie zobowiązany do zwrotu subwencji w całości.

Rozliczenia Tarczy 2.0

Rozliczenia małych i średnich firm - od 18 listopada 2021 r. do 15 stycznia 2022 r. formularz dla klientów PKO Banku Polskiego będzie dostępny w serwisie iPKO i iPKO biznes

Rozliczenia mikrofirm - od 19 stycznia do 28 lutego 2022 r. formularz dla klientów PKO Banku Polskiego będzie dostępny w serwisie iPKO

Decyzje dotyczące umorzeń – kwiecień 2022 r.

Całkowite umorzenie subwencji finansowej otrzymają MŚP, które łącznie spełnią oba warunki: nieprzerwane utrzymanie działalności gospodarczej do 31 grudnia 2021 r. oraz rozliczenie nadwyżki otrzymanej subwencji finansowej.

Przedsiębiorcy we wniosku o subwencję prognozowali przychody oraz koszty stałe za okres od 1 listopada 2020 r. do 31 marca 2021 r. Dlatego, aby rozliczyć subwencję muszą podać rzeczywiste koszty stałe oraz wysokość przychodów dla tego okresu. Pomocny w wyliczeniu tej różnicy będzie specjalny kalkulator, z którego można skorzystać w formularzu rozliczenia. Przedsiębiorca musi sprawdzić, czy nastąpiła nadwyżka między wartością subwencji wyliczoną w oparciu o przewidywaną wartość kosztów stałych oraz wysokość spadku przychodów, a subwencją, którą otrzymaliby w oparciu o kwotę rzeczywistych kosztów stałych oraz rzeczywistą wysokość spadku przychodów. Jeśli taka nadwyżka występuje, firma będzie musiała ją zwrócić do 15 marca 2022 r. na indywidualny rachunek wskazany w potwierdzeniu oświadczenia.

Aby poprawnie rozliczyć subwencję, przedsiębiorcy powinni załączyć do formularza oświadczenia o rozliczeniu pliki JPK w postaci xml wygenerowane z programu księgowego firmy. W zależności od prowadzonej rachunkowości będą to pliki JPK_PKPIR lub JPK_KR. Należy przygotować osobne pliki za listopad-grudzień 2020 oraz styczeń-marzec 2021 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.