Partnerzy portalu
Bydło i Powidło: mamy w Polsce bardzo mocny trend burgerowy Mateusz Windys, szef kuchni i współwłaściciel burgerowni „Bydło i Powidło” w rozmowie z Jakubem Szymankiem z horecatrends.pl opowiedział o burgerowych trendach i najczęściej wybieranych rodzajach burgerów przez Polaków. / fot. PTWP

Bydło i Powidło: mamy w Polsce bardzo mocny trend burgerowy

Mimo że „burgerowy boom” mamy już za sobą, to miłośników burgerów w Polsce nie brakuje. O trendach i najczęściej wybieranych burgerach przez Polaków mówi Mateusz Windys, szef kuchni i współwłaściciel „Bydło i Powidło”.

Autor: Jakub Szymanek Data: 08 czerwca 2021 07:30

Mocny trend burgerowy

Myślę, że boomu na burgery już nie ma, ale nadal jest bardzo mocny trend burgerowy. I w tej chwili burgery już na dobre zakorzeniły się w naszej świadomości i osobiście ostatnio robiąc zakupy w sieci meblowej, jadłem burgera w ramach sprawdzenia tego, co dzieje się na rynku. I jest to jeden z trzech głównych elementów menu streetfood’owego, które tam mają. Burgery są już teraz wszędzie m.in. na stacjach benzynowych. Burgery są wpisane w nową kulturę jedzenia w Polsce.

Jakie burgery najczęściej jadają Polacy?

Mamy super hit sprzedażowy, który wraca do nas przy okazji różnych eventów i jest to tak zwany „Pizza burger”, czyli połączenie burgera i pizzy. To jest niesamowita historia, ponieważ burger, który wydawało się, że jest tylko ok, stał się jednym z najlepiej sprzedających się w historii burgerów miesiąca i później wszedł w cykl eventowy, gdzie sprzedajemy go cyklicznie przez np. trzy dni, przez jeden weekend w miesiącu. I te burgery bardzo dobrze się sprzedają.

Natomiast tak patrząc Day to Day, jak klienci do nas przychodzą i odwiedzają nasze restauracje stacjonarnie lub zamawiają jako delivery, to najlepiej sprzedają się burgery klasyczne, czyli burgery z bekonem, z serem. Burger klasyczny z sałatą i cebulą to jest najlepiej sprzedający się burger. To czego wszyscy szukamy w burgerze, jest to soczyste mięso bardzo wysokiej jakości, mięciutka bułeczka i dobre sosy. Te burgery najlepiej się sprzedają.

Trend roślinny kontra burgery mięsne

Myślę, że burgery roślinne nie są zagrożeniem dla burgerów mięsnych, a są świetnym uzupełnieniem oferty dla osób, które zrezygnowały z jedzenia mięsa ze względów zdrowotnych lub ideologicznych. W ich zamyśle burgery roślinne mają zastąpić to mięso, ale również wprowadzić coś nowego, coś świeżego. My dwutorowo traktujemy ten trend i to zapotrzebowanie na rynku. Z jednej strony wprowadzamy zamienniki ściśle związane jakby z mięsem, które mają bezpośrednio zastąpić mięso. W naszym przypadku jest to Beyond Meat, które też pojawia się w wielu innych miejscach. Ale mamy też typowo roślinne zamienniki, czyli sami od początku przygotowujemy kotleta zrobionego z bakłażana, którego obtaczamy w panko i smażymy. On swoją charakterystyką może bardziej przypomina kurczaka niż wołowinę, ale ma strukturę przypominającą w pewnym stopniu mięso. Jest inny, lżejszy i wprowadza pewną świeżość do burgera. Myślę, że jest to świetne uzupełnienie do oferty, bo w takiej zbilansowanej diecie powinniśmy postawić na zróżnicowanie, jeżeli chodzi o ilość mięsa. Jednak nie powinniśmy jeść mięsa codziennie, więc z racji tego, że chciałbym, żeby ludzie jedli jak najczęściej w naszej restauracji, stąd też pozycje bezmięsne jak najbardziej znajdują tam swoje miejsce i są świetnym uzupełnieniem oferty. 

Czytaj również: Słoiki Warszawskie: pandemia przyspieszyła powstanie naszego biznesu (wideo)

Czytaj również: Sezon letni najważniejszym momentem na odrobienie strat (wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.