Partnerzy portalu
Korzystanie z eventów gastronomicznych staje się stylem życia (wywiad) Marek Dąbrowski, konsultant Food & Beverage w dziale powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield/ fot. materiały prasowe

Korzystanie z eventów gastronomicznych staje się stylem życia (wywiad)

Do eventów gastronomicznych, zlotów food trucków czy targów śniadaniowych przekonała się już znaczna część społeczeństwa. Najczęściej i najchętniej uczestniczą w nich ludzie w wieku 25-35 lat, którzy mają stabilną sytuacją zawodową i zarobki powyżej średniej. Pozwala im to na regularne korzystanie z tego typu atrakcji, co z czasem staje się stylem życia – mówi serwisowi horecatrends.pl Marek Dąbrowski, konsultant Food & Beverage, Cushman & Wakefield.

Autor: horecatrends.pl Data: 17 lipca 2019 08:28

Horecatrends.pl: Jak rozwija się street food latem? Jakie imprezy cieszą się największym powodzeniem?

Marek Dąbrowski, konsultant Food & Beverage, Cushman & Wakefield: Lato to dla street foodu czas największej ilości imprez, eventów, zjazdów. Czas bardzo wytężonej, ciągłej pracy, która wiąże się nie tylko z bezpośrednią obsługą klientów na wydarzeniach, ale jest również olbrzymim wyzwaniem logistycznym. Obecnie rynek ten jest na tyle rozwinięty, że organizacją imprez zajmują się profesjonalne firmy czy grupy gastronomiczne, które nabyły przez kolejne lata odpowiedniego doświadczenia i rozwinęły działalność na cały kraj. Kwestie zaopatrzenia, dojazdu czy noclegów zostają jednak w kwestii właścicieli marek gastronomicznych.

Lato to czas relaksu, zabawy i odpoczynku na świeżym powietrzu, i to właśnie w takiej scenerii odbywa się większość gastroeventów. Największym powodzeniem cieszą się wydarzenia wieczorne, powiązane z muzyką. Plenerowy koncert, Dj-ski set, występ znanego zespołu, piosenkarza czy kabaretu – to idealne towarzystwo dla letniej, streetfodowej oferty.

Drugim rodzajem eventów cieszących się największym powodzeniem są wydarzenia skierowane do rodzin z dziećmi. Pikniki rodzinne z dmuchanymi zamkami, zawodami sprawnościowymi, teatrzykiem czy warsztatami skierowanymi do dzieci, są zawsze dużą atrakcją. Eventy organizowane przy okazji świat i rocznic z udziałem straży pożarnej czy wojska przyciągają niezmiennie jak magnes.    

Czy zapotrzebowanie na takie imprezy dotyczy także mniejszych miast?

Imprezy streetfoodowe, od kilku lat będące już nieodłączną ofertą w dużych miastach, w coraz większym stopniu docierają do mniejszych miejscowości. Pomaga w tym coraz większa zasobność Polaków oraz coraz większa oferta kulturalna i rozrywkowa adresowana do lokalnych społeczności przez władze samorządowe. Trend jedzenia poza domem dotarł do małych miejscowości, a oferta jest tam coraz bogatsza, czemu sprzyja również rosnąca ilość food trucków i firm zajmujących się cateringiem i eventami.

Jakie lokalizacje są najbardziej pożądane do zorganizowania takiego eventu?

Letnie eventy gastro przyciągają najwięcej ludzi w miejsca dobrze skomunikowane, które jednocześnie zapewniają dodatkowe doznania i przeżycia. Jedzenie smakuje lepiej w ciekawym otoczeniu i luźnej, wakacyjnej atmosferze - stąd atrakcyjność miejsc nad wodą, wśród zieleni czy w starej pofabrycznej hali, kamienicy, dworcu. Ciekawie zaaranżowana i oświetlona przestrzeń, szczególnie jeśli na co dzień jest niedostępna, daje poczucie przeniesienia się, odkrywania nowego, odległego miejsca, kraju; oderwania się od codzienności i znanych obrazów.

Jakie elementy musi mieć takie wydarzenie, żeby ściągnęło tłumy?

Różnorodność oferty gastronomicznej wzbogacona o dodatkowe atrakcje to klucz do sukcesu. Niebagatelne znaczenie ma również komunikacja – łatwość dojazdu i często późnego powrotu, lub kontynuowania wieczoru w innej lokalizacji.

Uznane, sprawdzone marki działają jak magnes, a targi rękodzieła, wyrobów lokalnych artystów i rzemieślników, zorganizowana wyprzedaż, warsztaty ceramiczne, itp. są, poza muzyką, doskonałym uzupełnieniem i wyjątkowo pozytywnie korelują z ofertą gastronomiczną, dostarczając odwiedzającym atrakcyjną ofertę spędzenia wolnego czasu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.