PKN Orlen prowadzi analizę rynku w zakresie potencjalnych dostawców zapiekanek, które pod marką własną koncernu byłyby przeznaczone do dalszej dsprzedaży w jego punktach detalicznych.
"W imieniu PKN Orlen uprzejmie zapraszamy do złożenia wstępnej propozycji w ramach zapytania o informację - RFI w zakresie produkcji i dostaw zapiekanek pod marką własną PKN Orlen do dalszej ich odsprzedaży w punktach detalicznych" - oznajmił koncern w opublikowanej w poniedziałek dokumentacji postępowania.
Celem zapytania jest "analiza rynku, rozpoznanie potencjalnych dostawców oraz aktualnych cen w przedmiotowym zakresie", przy czym odpowiedź złożona w ramach tego postępowania jest "pierwszym krokiem w procesie wyboru dostawców będących producentami zapiekanek".
W opublikowanej dokumentacji PKN Orlen zwrócił się z prośbą do uczestników postępowania o załączenie prezentacji na temat swych firm z uwzględnieniem informacji dotyczących doświadczenia w przedmiotowym zakresie, opisania możliwości produkcyjnych i wolnych mocy produkcyjnych. Jak zaznaczono w ogłoszeniu, termin zakończenia składania odpowiedzi wyznaczono na 24 sierpnia.
Z danych Grupy Orlen za drugi kwartał tego roku wynika, że koncern posiada 2309 punktów sprzedaży pozapaliwowej, w tym: 1768 w Polsce, z czego 12 to "Orlen w ruchu", a także 326 w Czechach, 170 w Niemczech, 29 na Litwie i 16 na Słowacji. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego Grupa Orlen odnotowała wzrost liczby punktów sprzedaży pozapaliwowej - w sumie o 69, przy czym najwięcej w Polsce - o 38.
W tym roku planowane nakłady inwestycyjne w Grupie Orlen to łącznie 15,2 mld zł, w tym 10,7 mld zł na rozwój, z czego 6 proc. dotyczyć ma segmentu detalicznego. W tym czasie, jak podał ostatnio PKN Orlen, zakładany jest rozwój sieci stacji paliw - o ponad 30 obiektów oraz rozwój sieci sprzedaży pozapaliwowej - o ponad 30 punktów, w tym Stop Cafe i Star Connect, a także wprowadzanie nowych usług i produktów.
Nie przegap najważniejszych wiadomości