Wszystko wskazuje na to, że ten rok także będzie należał do włoskich bąbelków. Dynamiczny rozwój segmentu win musujących to trend nie tylko polski, ale i ogólnoświatowy.
Mionetto Prosecco to lider na polskim rynku - numer „1” jeśli chodzi o sprzedaż. Badania wskazują, że marka rośnie trzy razy szybciej niż cała kategoria prosecco - informuje w komunikacie prasowym Henkell Friexenet Polska, opierając się na danych NielsenIQ.
- Mionetto rośnie konsekwentnie, zaczynając od pierwszej sprzedanej butelki w roku 2014. W ostatnim czasie ta dynamika mocno przyśpieszyła i co ważne, przewyższa dynamikę kategorii prosecco. To Mionetto kształtuje całą kategorię, skutecznie powiększając grupę swoich konsumentów – mówi Hanna Hausman, Kierownik Marketingu w firmie Henkell Friexenet Polska.
Piwnice Mionetto założone zostały w 1887 roku przez pasjonata winiarstwa – Francesco Mionetto w sercu regionu Conegliano-Valdobbiadene w Wenecji Euganejskiej. Mionetto wyróżnia się owocowo-kwiatowym aromatem. Pasuje do owoców morza, ryb, drobiu czy deserów. Sprawdza się w roli aperitifu.
Na sklepowych półkach - oprócz klasycznego Mionetto Prosecco - można znaleźć także Mionetto w wersji rosé, biologico oraz 0 %.
Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska wskazuje, że to, co najważniejsze w kategorii win musujących, dzieje się dziś właśnie w kategorii prosecco.
- Segment win musujących rzeczywiście radzi sobie najlepiej spośród wszystkich kategorii winiarskich i wszystko wskazuje na to, że najbliższy rok także będzie należeć do nich. To zresztą nie tylko polska specjalność. Trend ten utrzymuje się w wielu krajach - tłumaczy Tomasz Potrzebowski.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.