Less waste, weganizm, kuchnia etniczna i convenience food – Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet w Piasecznie, wymienia najciekawsze trendy, które będą kształtować rok 2020.
Jak tłumaczy, Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet w Piasecznie, rynek gastronomiczny na świecie nieustannie ewoluuje, a trendy są próbą odpowiedzi na te zmiany.
Rosnąca świadomość dotycząca diety, pochodzenia produktów, inspiracje kuchniami świata, ale też dbałość o środowisko to zjawiska, które mają największy wpływ na branżę i kształtujące się trendy.
Większa świadomość wiąże się z większą odpowiedzialnością. Konsumenci chcą marnować mniej i oczekują tego od miejsc, do których chodzą. Chcą, aby słowo ekologia nie było tylko frazesem, ale filozofią, którą twórcy tych miejsc się kierują.
– Obserwujemy ten trend i oferujemy naszym klientom szkolenia i warsztaty z zakresu kuchni less waste prowadzone przez ekspertów w Instytucie Kulinarnym Transgourmet w Piasecznie. Mamy świadomość jak ważny jest szacunek do produktu oraz niemarnowanie żywności, dlatego staramy się promować takie zachowanie także wśród młodych adeptów sztuki kulinarnej. W niedawno organizowanym przez Transgourmet i Selgros Cash&Carry konkursie kulinarnym dla szkół gastronomicznych jednym z kryterium oceny było właściwe zagospodarowanie produktów i ich niemarnowanie. Ponadto staramy się stale poszerzać asortyment hal o produkty przyjazne środowisku i odpowiadające zmieniającym się potrzebom konsumentów. Niedawno wprowadziliśmy m.in.: biodegradowalne, papierowe i drewniane opakowania jednorazowe z certyfikatem FSC – wymienia Bartosz Peter.
Coraz więcej ludzi decyduje się na ograniczenie spożycia mięsa lub całkowitą eliminację produktów odzwierzęcych w diecie. Warszawa od kilku lat plasuje się w czołówce najbardziej przyjaznych weganom miast świata. W całej Polsce liczba wegetariańskich restauracji oraz miejsc z bezmięsnymi opcjami w menu rośnie.
– W halach Selgros Cash&Carry klienci znajdą niezwykle szeroki asortyment świeżych warzyw, owoców, grzybów i ziół z całego świata. Codzienne dostawy, kontrola jakości oraz przechowywanie towarów w warunkach chłodniczych gwarantują najwyższą świeżość. Ponadto oferta produktów wegetariańskich oraz wegańskich pozwala tworzyć zarówno doskonałe bezmięsne dania polskiej kuchni, jak i oryginalne potrawy pochodzące z całego świata – mówi ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet w Piasecznie.
W 2020 konsumenci jeszcze chętniej będą podróżować w kuchni a egzotyczne smaki i aromaty będą gościły na stołach coraz częściej.
– Hale Selgros Cash&Carry oferują bogaty asortyment produktów z różnych zakątków świata, zarówno przypraw, warzyw i owoców, jak i świeżych ryb i owoców morza. W odpowiedzi na ten trend chcemy także dzielić się wiedzą, jak korzystać z bogactwa składników przygotowując tradycyjne dania kuchni z całego globu. W Instytucie Kulinarnym Transgourmet inspirujemy nie tylko podczas szkoleń z kuchni świata, ale także pokazujemy jak łączyć ze sobą wpływy różnych kulinarnych kultur. Pod koniec listopada gościliśmy Macieja Nowickiego, szefa kuchni w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, który poprowadził warsztaty „Koreański Jang w kuchni polskiej”. Podczas spotkania uczestnicy poznawali tajniki tradycyjnych koreańskich past i możliwości ich zastosowania w polskiej kuchni – opowiada Peter.
Tempo w jakim funkcjonujemy na co dzień wymusza na nas zmianę stylu życia, w tym odżywiania. Rośnie popularność przekąsek typu grab&go, food trucki stały się już częścią krajobrazu miast, a tzw. diety pudełkowe zyskują coraz więcej entuzjastów. Ograniczona przestrzeń w food truckach i brak miejsca na przechowywanie dużej ilości towarów rodzi potrzebę zakupu wstępnie przygotowanych składników.
– W ofercie Selgros Cash&Carry znajdują się umyte, obrane i pokrojone warzywa i zioła oraz bogaty asortyment mięs czy wędlin i serów z całego świata. Produkty te dostępne są w ekonomicznych opakowaniach, które są nie tylko przystępne cenowo, ale także pozwalają redukować ilość zużywanego plastiku. Właściciele firm cateringowych oraz małych gastronomii mają do dyspozycji bogaty asortyment produktów marek własnych Transgourmet w rożnych przedziałach cenowych, które stworzą solidne podstawy każdej kuchni – podkreśla.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.