Partnerzy portalu
5 kultowych reklam piwa z lat 90. (wideo) fot. materiały prasowe

5 kultowych reklam piwa z lat 90. (wideo)

Autor: portalspozywczy.pl Data: 29 stycznia 2021 09:39

Pamiętacie piwa EB i 10 i pół? Portalspozywczy.pl wybrał się w podróż do przeszłości i przyjrzał się reklamom piwa w latach 90. Zobaczcie nasz subiektywny ranking pięciu reklam piw sprzed dwóch dekad.

Czas na EB

Ten slogan reklamowy pomimo upływu lat, ciągle pozostaje aktualny m.in. w casualowy piątek. Stworzony przez australijskich biznesmenów browar był skierowany do młodych ludzi w przedziale wiekowym 18-25 lat. Pierwszy lager z logo EB pojawił się w 1992 roku. Rok później powstał EB Specjal Pils, a razem z nim ruszyły kluby EB, w których logo browaru pojawiało się wszędzie: na szklankach, parasolach i stolikach, co było wówczas nowością na rynku. Popularność EB trwała do 1999 roku. Wówczas browar dołączył do Grupy Żywiec, która skupiała się jednak na swoim flagowym produkcie, przez co EB straciło duży udział w rynku. Ratunkiem dla piwa miała być reklama z francuskim aktorem, znanym w Polsce z roli w filmie „Leon Zawodowiec”. Warto przy tym dodać, że Jean Reno był pierwszą zagraniczną gwiazdą reklamującą polskie produkty. Niestety, na niewiele to się zdało. W 2003 roku EB zniknęło z rynku. Marka została reaktywowana w 2017 roku przez Grupę Żywiec. Sukcesu z lat 90. nie udało się jednak powtórzyć.

Moja babiczka pochazi z Chrzanowa

Te słowa padły w jednej z najpopularniejszych reklam piwa Tyskie w latach 90. Poza reklamą przedstawiającą polskie piwo w czeskim pubie powstały także spoty reklamowe z Tyskim na Oktoberfest w Monachium oraz w irlandzkim pubie. W tej ostatniej reklamie Irlandczykom towarzyszył sam Rudi Schuberth, jeden z popularniejszych polskich artystów w tamtych latach. Wszystkie trzy reklamy miały pokazać, że polskie piwo w niczym nie odstaje od piw czeskich, niemieckich i irlandzkich, czyli uznawanych za najlepsze na świecie. W 1999 roku Browar Książęcy w Tychach i piwo Tyskie stały się częścią Kompanii Piwowarskiej. Ta z kolei w 2017 została przejęta przez japońską firmę Asahi Group. Można zatem stwierdzić, że smak piwa Tyskie docenili nie tylko Czesi, Niemcy i Irlandczycy, ale również Japończycy.

Czytaj więcej na portalspozywczy.pl

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz