Jesienią w Paryżu odbędą się Międzynarodowe Targi Żywności SIAL. Organizatorzy zachęcając wszystkich zainteresowanych branżą spożywczą do wzięcia udziału w wydarzeniu, przedstawiają trendy żywieniowe, które dominują na rynku jedzenia.
Pandemia znacznie zwiększyła ofertę ukierunkowaną na dostarczenie przyjemności (wzrost o 8% innowacyjnej oferty w Polsce w 2021 roku w porównaniu do 2020 r.). W pandemii rozwinęła się koncepcja tzw. comfort food, jedzenia, które można zaoferować sobie lub innym, aby poprawić samopoczucie. Małe, jedzeniowe przyjemności stały się także sposobem na walkę ze stresem i niepokojami w trudnych czasach.
Rozwój żywności wzmacniającej układ odpornościowy jest ciekawym zagadnieniem rozwijającym się na rynku spożywczym. Po dwóch latach od wybuchu pandemii, produkty mające zapewnić zwiększenie odporności, w tym prebiotyki, witaminy lub żywność funkcjonalna są poszukiwane przez konsumentów 8 razy częściej. Ten światowy trend zaczyna przyjmować się także w Polsce.
Kannabidiol jest uznawany za składnik mający właściwości relaksujące. Stosowanie tego składnika w żywności zapewnia dobre samopoczucie, dlatego coraz więcej producentów wprowadza CBD do swoich produktów, nie tylko w przemyśle spożywczym, ale również w kosmetykach.
Rośnie grupa konsumentów produktów „bio”, dla których kluczowe jest pochodzenie oraz powstanie produktu. Tego typu konsumenci zwracają uwagę na dobro zwierząt, na produkcję lokalną oraz godziwe wynagrodzenia producentów. Te czynniki są kluczowe podczas zakupów konkretnych produktów przez tę grupę konsumentów, a że jest ich coraz więcej, to również producenci w coraz większym stopniu starają się odpowiedzieć na ich potrzeby.
O ile roślinne zamienniki mięsa są już bardzo popularne i występują w różnej formie jak np. kiełbaski, burgery, mielone „mięso” czy wędliny, to zamienniki ryb oparte na białkach roślinnych czy wodorostach morskich dopiero rozwijają się na rynku. Zapotrzebowanie na zamienniki produktów rybnych jest niskie i dotyczy wyłącznie wegan. Na tym wschodzącym rynku obecne są głównie startupy, w ofercie których można znaleźć takie produkty jak np. warzywny zamiennik wędzonego łososia na bazie marchewki.
Czytaj więcej na: portalspozywczy.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.