Partner portalu
6 trendów na rynku napojów. Które z nich podłapie HoReCa? fot. shutterstock

6 trendów na rynku napojów. Które z nich podłapie HoReCa?

Na rynek napojów wkracza globalny trend "bardziej holistycznego punktu widzenia zdrowia i dobrego samopoczucia przez wspieranie zdrowia psychicznego oraz fizycznego". To powoduje, że wśród składowych napojów popularne są np. kolagen, olej MCT, grzyby i funkcjonalne składniki roślinne. Ale na horyzoncie w 2019 r. można również zauważyć większy nacisk na takie aspekty, jak personalizacja, funkcjonalność czy nowe tekstury.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 11 grudnia 2018 18:36

Portalspozywczy za Beveragedaily.com określił najgorętsze trendy na rynku napojów na 2019 rok.

1. Hyper-personalizowana funkcjonalność
Konsumenci w coraz większym stopniu korzystają z napojów funkcjonalnych, w których znajdują się takie dobroczynne składniki, jak kurkuma, węgiel aktywowany, matcha, melatonina i aloes. Dodatkowo są oferowane w poręcznych butelkach w stylu convenience.

Analitycy rynkowi oczekują w najbliższym czasie jeszcze więcej spersonalizowanych funkcjonalności napojów, które będę wspierały np. zdrowie jamy ustnej lub układu sercowo-naczyniowego.

2. Roślinnie
Coraz więcej konsumentów stara się ograniczać spożycie mięsa i popiera weganizm. Panuje przekonanie, że produkty roślinne są zdrowsze i bardziej zrównoważone niż ich niewegańskie odpowiedniki. Dlatego - także osoby spożywające mięso na co dzień - interesują się produktami roślinnymi. Dlatego ciekawym trendem są napoje na bazie migdałów, soi, kokosa czy owsa.

3. Kolorowo
Z badań wynika, że konsumenci szukają jasnych, odważnych barw napojów. Młodzi ludzie kreują też takie trendy na Instagramie. Dlatego do produkcji napojów coraz częściej wykorzystuje się niebieskie algi, buraki, matchę, groszek Clitoria ternatea (tradycyjnie popularny na południowym wschodzie Azji).

4. Smaki inspirowane światem
Kardamon, imbir, chińskie przyprawy, pieprz cayenne, jalapeño, chili i habanero - to tylko kilka inspiracji smaków i zapachów etnicznych używanych w napojach. Trend ten będzie się nasilał w 2019 r.

5. Tekstura
Już nie tylko smak i kolor, ale także tekstura nabiera coraz większego znaczenie na rynku napojów. Aby zachęcić konsumentów napoje coraz częściej zawierają różnego rodzaju cząstki (np. owoców w przypadku soków), ale także podlegają niestandardowemu gazowaniu, co później wyróżnia ich pianką. 

6. Zrównoważony rozwój
Zainteresowanie odpowiedzialną konsumpcją nie sprowadza się już tylko do ograniczenia zużycia plastiku. Dane z Nielsen i Mintel wskazują, że konsumenci będą płacić więcej za produkty, które twierdzą, że są zrównoważone (nie tylko przez opakowanie, ale także np. poprzez sposób produkcji i źródło pozyskania składników).

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.