Partner portalu
7 trendów i inspiracji kulinarno-gastronomicznych na rozpoczęcie karnawału

7 trendów i inspiracji kulinarno-gastronomicznych na rozpoczęcie karnawału

Jakie trendy i mody żywieniowe opanowują scenę kulinarną i gastronomiczną, gdzie i co będziemy jeść, skąd będziemy pozyskiwać składniki do przygotowywania posiłków "na topie", kto podyktuje trendy, a kto je idealnie odwzoruje? Rozpoczynamy nowy cykl inspirujących artykułów omawiających to, czym aktualnie żyją foodies.

Autor: PM; www.horecatrends.pl Data: 07 stycznia 2019 09:47

 1.      Postanowienia noworoczne także podlegają modom

31. grudnia - jeszcze przed wybiciem północy - większość Polaków obiecuje sobie i najbliższym, że w tym nowym roku będą lepsi. To tyczy się także kwestii jedzenia – będą jeść albo mniej, albo zdrowiej, albo wykluczą z diety słodycze, a może ograniczą picie alkoholu? To bardzo modne postanowienia, na których na pewno mogą skorzystać firmy z segmentu cateringu dietetycznego, które postanowiły w styczniu na intensywne kampanie w internecie oraz w dużych miastach Polski.

Oczywiście też nie braknie takich internautów i blogerów, którzy otwarcie przyznają, że postanowienia noworoczne to niedorzeczność i blef, więc słuchy o nich zakończą się w ciągu tygodnia. 

fot. panibukowa.pl

2. #Veganuary

Jednym z najmodniejszych postanowień na 2019 rok jest niejedzenie mięsa. To może być dość trudne dla mięsożerców, aby zrobić sobie taki zakaz przez cały 2019 rok, dlatego brytyjska organizacja, która ma na celu zmianę podejścia społeczeństwa do weganizmu, lansuje Veganuary, czyli inaczej "wegański styczeń". Polega on na rezygnacji ze spożywania produktów odzwierzęcych na cały styczeń. Chętnych na wypróbowanie tej diety nie brakuje, a hasztag #Veganuary ma już prawie pół miliona postów na Instagramie. Postanowienie z założenia zakłada odrzucenie produktów pochodzenia zwierzęcego na miesiąc, jednak przeprowadzone ankiety wykazały, że ponad połowa osób przechodzi na weganizm na stałe.

3. Zero waste

Kolejnym modnym hasztagiem jest #zerowaste i tego także dotyczą noworoczne postanowienia Polaków. To już nie tylko ograniczanie marnowania jedzenia czy chodzenie na zakupy z własną siatką. Osoby lansujące taki styl życia do sklepu zabierają słoiki na sypkie lub płynne zakupy, kupują mleko w butelkach, a chleb noszą w materiałowym worku. Nie kupują też przez internet, gdzie wszystko zapakowane jest w niebywałą ilość plastiku i papieru.

Influencerzy, którzy lansują zero waste radzą, żeby ograniczenia wprowadzać stopniowo, bez twardych postanowień – być może niekoniecznie zero, ale chociaż less waste!

W gastronomii odnosi się to głównie do ograniczenia zużycia plastikowych słomek (zastąpienie ich metalowymi wielorazowego użytku albo papierowymi), plastikowych sztućców i talerzyków, które i tak wkrótce mają zostać wycofane z użytku w UE oraz podawanie kaw w kawiarniach we własnym przyniesionym przez konsumentów kubku.

Podążać tą modą chcą także wielkie sieciowe restauracje. Więcej można przeczytać w naszych artykułach:

Czytaj także: https://www.horecatrends.pl/trendy/119/mcdonald_s_polska_testuje_papierowe_slomki,1162.html 

4. McDonald's czuje trendy

Papierowe słomki w polskich restauracjach to dobry przykład reagowania na trendy w McDonald's, ale nie jedyny!

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.