Partnerzy portalu
7 trendów i inspiracji kulinarno-gastronomicznych na rozpoczęcie karnawału

7 trendów i inspiracji kulinarno-gastronomicznych na rozpoczęcie karnawału

Autor: PM; www.horecatrends.pl Data: 06 stycznia 2019 21:21

Jakie trendy i mody żywieniowe opanowują scenę kulinarną i gastronomiczną, gdzie i co będziemy jeść, skąd będziemy pozyskiwać składniki do przygotowywania posiłków "na topie", kto podyktuje trendy, a kto je idealnie odwzoruje? Rozpoczynamy nowy cykl inspirujących artykułów omawiających to, czym aktualnie żyją foodies.

 1.      Postanowienia noworoczne także podlegają modom

31. grudnia - jeszcze przed wybiciem północy - większość Polaków obiecuje sobie i najbliższym, że w tym nowym roku będą lepsi. To tyczy się także kwestii jedzenia – będą jeść albo mniej, albo zdrowiej, albo wykluczą z diety słodycze, a może ograniczą picie alkoholu? To bardzo modne postanowienia, na których na pewno mogą skorzystać firmy z segmentu cateringu dietetycznego, które postanowiły w styczniu na intensywne kampanie w internecie oraz w dużych miastach Polski.

Oczywiście też nie braknie takich internautów i blogerów, którzy otwarcie przyznają, że postanowienia noworoczne to niedorzeczność i blef, więc słuchy o nich zakończą się w ciągu tygodnia. 

fot. panibukowa.pl

2. #Veganuary

Jednym z najmodniejszych postanowień na 2019 rok jest niejedzenie mięsa. To może być dość trudne dla mięsożerców, aby zrobić sobie taki zakaz przez cały 2019 rok, dlatego brytyjska organizacja, która ma na celu zmianę podejścia społeczeństwa do weganizmu, lansuje Veganuary, czyli inaczej "wegański styczeń". Polega on na rezygnacji ze spożywania produktów odzwierzęcych na cały styczeń. Chętnych na wypróbowanie tej diety nie brakuje, a hasztag #Veganuary ma już prawie pół miliona postów na Instagramie. Postanowienie z założenia zakłada odrzucenie produktów pochodzenia zwierzęcego na miesiąc, jednak przeprowadzone ankiety wykazały, że ponad połowa osób przechodzi na weganizm na stałe.

3. Zero waste

Kolejnym modnym hasztagiem jest #zerowaste i tego także dotyczą noworoczne postanowienia Polaków. To już nie tylko ograniczanie marnowania jedzenia czy chodzenie na zakupy z własną siatką. Osoby lansujące taki styl życia do sklepu zabierają słoiki na sypkie lub płynne zakupy, kupują mleko w butelkach, a chleb noszą w materiałowym worku. Nie kupują też przez internet, gdzie wszystko zapakowane jest w niebywałą ilość plastiku i papieru.

Influencerzy, którzy lansują zero waste radzą, żeby ograniczenia wprowadzać stopniowo, bez twardych postanowień – być może niekoniecznie zero, ale chociaż less waste!

W gastronomii odnosi się to głównie do ograniczenia zużycia plastikowych słomek (zastąpienie ich metalowymi wielorazowego użytku albo papierowymi), plastikowych sztućców i talerzyków, które i tak wkrótce mają zostać wycofane z użytku w UE oraz podawanie kaw w kawiarniach we własnym przyniesionym przez konsumentów kubku.

Podążać tą modą chcą także wielkie sieciowe restauracje. Więcej można przeczytać w naszych artykułach:

Czytaj także: https://www.horecatrends.pl/trendy/119/mcdonald_s_polska_testuje_papierowe_slomki,1162.html 

4. McDonald's czuje trendy

Papierowe słomki w polskich restauracjach to dobry przykład reagowania na trendy w McDonald's, ale nie jedyny!

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz