Partnerzy portalu
9 trendów w 2021 roku Agencja kreatywna Od kuchni wskazuje dziewięć trendów, które królowały w branży w minionym roku; fot. mat. pras.

9 trendów w 2021 roku

Ostatnie czasy nie oszczędzały branży gastronomicznej, a wpływ wciąż trwającej pandemii odbił się na restauratorach i dystrybutorach. Agencja kreatywna Od kuchni, specjalizująca się w obsłudze podmiotów z sektora food & lifestyle, wskazuje dziewięć trendów, które królowały w branży w minionym roku.

Autor: Od kuchni Data: 27 grudnia 2021 15:53

Obrazem, który wielu z nas ma przed oczami na myśl o lockdownie jest… widok opuszczonych szyldów i zamkniętych restauracji, które z przyczyn ekonomicznych nie przetrwały wpływu wyniszczającej pandemii. Jak podkreślają eksperci, po raz pierwszy od wielu lat nastąpił spadek wartości rynku HoReCa, a liczba lokali gastronomicznych odnotowanych przez przez Główny Urząd Statystyczny od grudnia 2019 do końca 2020 roku spadła z ponad 72 tysięcy do niecałych 69 tysięcy. Bardziej zatrważające wydają się jednak danie z raportu GfK opublikowanego w 2021 roku, z którego wynika, że pandemia cofnęła rynek pod względem liczby lokali do roku 2009, a pod względem wartości rynku do roku 2016.

Sinusoida wizerunkowa

Z badań przeprowadzonych przez agencję Inquiry dotyczących wpływu pandemii na wizerunek marek wynika jasno, że firmy, które podjęły działania typu „stay safe”, otrzymały pozytywną reakcję ze strony gości, a tym samym odnotowano wzrost wizerunkowy, nawet pomimo spadku sprzedaży. Choć okres letni był bogatszy w odwiedzających restauracje czy inne lokale gastronomiczne, a wizerunek tych marek również rósł, to obecnie odnotowuje się widoczne spadki wizerunkowe. Czy marki zapomniały, że pandemia cały czas trwa?

Kluczem w komunikacji w sektorze food jest zatem utrzymanie odpowiedniej i angażującej komunikacji, ukazującej nieustanną troskę o swoich odbiorców. Można to dostrzec szczególnie w przestrzeni social mediowej, gdzie nawet chwila nieuwagi może spowodować negatywny wydźwięk wśród fanów. Ważne jest również to, by nie odpuszczać, gdy sytuacja względnie się stabilizuje, lecz dokładać ciągłych starań, by intrygować i angażować swoich gości – wyjaśnia Magda Malutko, CEO agencji kreatywnej Od kuchni, specjalizującej się w sektorze food & lifestyle.

Cena kontra jakość

Price sensitive to cecha, która wciąż charakteryzuje podejście wielu naszych rodaków, blokując niejednokrotnie ich decyzje zakupowe. Wzrost cen za produkty, a tym samym również za dania determinuje wyższe ceny w restauracjach, barach czy kawiarniach, z czego naturalnie nie są zadowoleni goście. Odpowiednie produkty jednak kosztują i na to wpływu jako konsumenci nie mamy. Jak poradzić sobie z tym komunikacyjnie?

Rozwiązaniem jest rzeczowe informowanie o jakości produktów i edukowanie swoich odbiorców na temat zmian, jakie zachodzą na rynku żywności. Gdy czytelnicy czy użytkownicy mediów społecznościowych zrozumieją, że za wyższej jakości dania trzeba zapłacić, bo również ich producent musi nabyć składniki drożej niż jeszcze rok temu, jest większa szansa, że duża wrażliwość na cenę nabywanych dóbr będzie stopniowo słabnąć.

Kuchnia roślinna

Z raportu Roślinniejemy przeprowadzonego w 2020 roku wynika, że więcej niż 40% Polaków ograniczyło lub nawet całkowicie zrezygnowało z produktów mięsnych w swojej diecie. Covid również odcisnął w tym obszarze swoje piętno, ponieważ w wyniku pandemii co piąty Polak zaczął postrzegać bardziej atrakcyjnie dietę roślinną. Dziś zarówno na półkach sklepowych jak i w restauracjach coraz łatwiej o produkty niezawierające składników odzwierzęcych. Wszystko wskazuje również na to, że trend ten będzie się pogłębiał. Jak wykorzystać go w komunikacji?

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.