Partnerzy portalu
9 trendów w 2021 roku Agencja kreatywna Od kuchni wskazuje dziewięć trendów, które królowały w branży w minionym roku; fot. mat. pras.

9 trendów w 2021 roku

Ostatnie czasy nie oszczędzały branży gastronomicznej, a wpływ wciąż trwającej pandemii odbił się na restauratorach i dystrybutorach. Agencja kreatywna Od kuchni, specjalizująca się w obsłudze podmiotów z sektora food & lifestyle, wskazuje dziewięć trendów, które królowały w branży w minionym roku.

Autor: Od kuchni Data: 27 grudnia 2021 15:53

Jak podkreśla Malutko: z pewnością w pierwszej kolejności należy komunikować o produktach czy potrawach roślinnych dostępnych w danym sklepie czy lokalu gastronomicznym. Warto poświęcić temu nieco więcej czasu a nawet przestrzeni reklamowej, ponieważ jest to informacja, której będą poszukiwać nasi odbiorcy. Być może w przyszłości będą tego nawet od nas wymagać. 

Nowatorskość, technologia

Postęp technologiczny przyspieszony przez pandemię i wynikający z niej lockdown zmusił nas do korzystania w większym stopniu z telefonów czy komputerów. Po nowinki elektroniczne sięgają nie tylko najmłodsi, ale i seniorzy, a wszyscy szukamy rozwiązań, które ułatwią nam funkcjonowanie czy w jakiś sposób nas zainteresują, a może nawet zainspirują.

Na głód nowatorskości związanej z szeroko pojętą technologią powinny odpowiedzieć również podmioty związane z branżą gastronomiczną. Niektórzy świetnie się w tym odnajdują, organizując konkursy w mediach społecznościowych, umożliwiając zamawianie żywności czy dań za pośrednictwem aplikacji czy zachęcając do pobierania przepisów bądź menu za pomocą kodu QR. Nie każda marka musi w tym przodować, jednak warto pamiętać, że gros naszych odbiorców na co dzień korzysta ze smartfona, warto więc to ciekawie wykorzystać.

Edukacja elementem komunikacji

Czytanie etykiet w sklepach chyba już nikogo dziś nie dziwi… Dzisiejszy konsument chce wiedzieć więcej i coraz częściej tej wiedzy poszukuje. Dlaczego restaurator czy producent żywności nie mógłby tej wiedzy podać swoim gościom lub klientom na tacy? 

Trend w edukowaniu odbiorców można śledzić w branży już od dawna. Nie tylko w menu znajdujemy często składniki dań, alergeny czy informacje niezbędne dla osób ze szczególnymi dietami. To jednak nie zawsze wystarcza, dlatego do swojej komunikacji warto wplatać ciekawostki dotyczące składu produktów, form ich przygotowywania, pozyskiwania surowców czy nawet dystrybucji. Dodatkowo świetnym rozwiązaniem jest publikowanie ciekawostek na przykład o danej kuchni bądź zwyczajach kulinarnych związanych z miejscem, z którego pochodzi dany produkt czy potrawa. Dzięki takim informacjom odbiorca zyskuje interesującą wiedzę, do której sam być może by nie dotarł, a my mamy okazję stanąć w roli eksperta, który przy okazji prezentuje swoje produkty – dodaje Malutko.

Jedzenie ponad wszystko

Z badań przeprowadzonych przez Restaurant Club wynika, że znacząca większość gości w wyborze restauracji kieruje się nie lokalizacją, nie wystrojem czy muzyką, ale… menu! Wnioski? Oczywiście nie należy odpuszczać starań o estetyczny wygląd czy miłą atmosferę swojego lokalu. Warto jednak przekuć to w odpowiednią i atrakcyjną komunikację!

Wielu gości szukających restauracji włączy w pierwszej kolejności wyszukiwarkę Google lub Facebooka. Informacje, które tam znajdą powinny być więc nie tylko rzeczowe, ale i… apetyczne! Warto zainwestować w ładne, czytelne menu, które od czasu do czasu należy odświeżyć, a także zainteresować się profesjonalną sesją zdjęciową, która pozwoli uwydatnić to, co nalepsze w danym miejscu. Komunikacja jedzenia powinna być zasadniczym elementem strategii, dlatego to jej warto poświęcić najwięcej kreatywności i energii. Smacznym zdjęciem czy tekstem można naprawdę szybko skusić potencjalnego gościa.

Większe stoliki

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz