Partnerzy portalu
9 trendów w 2021 roku Agencja kreatywna Od kuchni wskazuje dziewięć trendów, które królowały w branży w minionym roku; fot. mat. pras.

9 trendów w 2021 roku

Ostatnie czasy nie oszczędzały branży gastronomicznej, a wpływ wciąż trwającej pandemii odbił się na restauratorach i dystrybutorach. Agencja kreatywna Od kuchni, specjalizująca się w obsłudze podmiotów z sektora food & lifestyle, wskazuje dziewięć trendów, które królowały w branży w minionym roku.

Autor: Od kuchni Data: 27 grudnia 2021 15:53

Wraz z upływem czasu zmieniają się nie tylko zwyczaje kulinarne i gusta, ale także to... jak spędzamy czas wolny i przede wszystkim – z kim. Z badań Restaurant Club wynika, że Polacy chętnie wychodzą do restauracji nie tylko ze swoimi partnerami, ale także ze znajomymi czy z rodziną. Wielu restauratorów zauważa wzrost rezerwacji z 2-osobowych stolików na rzecz większych (4-6 os.)

Jak wykorzystać ten trend w komunikacji? Na początku warto informować, że istnieje możliwość rezerwacji większych stolików, a kolejno regularnie o tym przypominać. Warto zwiększyć intensywność tej komunikacji w okolicy świąt, gdy grupy znajomych czy nawet zespoły pracowników chętnie spotykają się poza domem czy biurem, by wspólnie celebrować te wyjątkowe spotkania. Na koniec można także pomyśleć o dodatkowych promocjach na rezerwacje grupowe w okresie mniejszego zainteresowania wspólnymi wyjściami. 

Delivery rządzi

W wyniku lockdownu aż 59% lokali gastronomiczych wprowadziło usługę zamówienia z odbiorem osobistym lub dostawy do domu klienta (wg badań POSbistro). W wielu przypadkach okazało się to niezbędne do przetrwania firm, które mimo zamkniętych lokali mogły sprzedawać swoje produkty klientom. Dlaczego z perspektywy zarządzania komunikacją jest to szczególnie ważne?

Duże zainteresowanie możliwością delivery wśród konsumentów oznacza, że właśnie takich rozwiązań poszukują oni w sieci. Podkreślanie w prowadzonej komunikacji możliwości dowozu zamówienia do domu otwiera nas na kolejnych odbiorców, którzy, nawet gdy nie mają możliwości dotrzeć do danego lokalu, mogą skosztować oferowanych dań. 

Ci, którzy wciąż wahają się wejścia w przestrzeń delivery, powinni jeszcze raz dogłębnie przeanalizować ten pomysł, ponieważ obserwując sukcesy innych graczy rynkowych, może się to okazać niezwykle istotnym elementem strategii ich działania – podsumowuje Malutko.

Komunikacja B2C

Najnowszy raport ICCO (The International Communications Consultancy Organisation), podsumowujący kondycję oraz kierunki rozwoju branży PR na świecie, wskazuje szereg digitalowych trendów, które warto rozważyć w planowaniu komunikacji swoich marek. Z przeprowadzonych badań wynika, że najczęściej stosowaną platformą do komunikacji B2C jest Instagram (37%). Na drugim miejscu znalazł się oczywiście Facebook (30%), kolejno Twitter (13%).

Obserwując rynek, zauważam, że wiele marek z sektora food coraz lepiej radzi sobie w komunikacji social mediowej. Są wśród nich jednak takie, które zupełnie nie wykorzystują możliwości, jakie dają nam niektóre platformy. I choć firmy coraz łatwiej przekonują się do prowadzenia Facebooka, to Instagram bywa traktowany zupełnie po macoszemu. Jak się jednak okazuje, w relacjach B2C właśnie ten kanał wiedzie obecnie prym. Warto więc przywiązywać większą wagę do tego narzędzia, które z pewnością pozostanie z nami jeszcze długo. A gdzie lepiej zaprezentujemy apetyczne potrawy jak nie na Instagramie? – komentuje Malutko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz