Partnerzy portalu
Agnieszka Mielczarek na #HorecaTrendsTalks: 69 proc. młodych ludzi robi sobie zdjęcia z jedzeniem Agnieszka Mielczarek, coach żywienia, współwłaścicielka cateringu dietetycznego Bistrobox, prowadzi kanał Jedz Inaczej na YouTub

Agnieszka Mielczarek na #HorecaTrendsTalks: 69 proc. młodych ludzi robi sobie zdjęcia z jedzeniem

Agnieszka Mielczarek, coach żywienia, współwłaścicielka cateringu dietetycznego Bistrobox, prowadząca kanał Jedz Inaczej na YouTube, podczas #HorecaTrendsTalks w ramach Forum Rynku Spożywczego i handlu 2019, skupiła się na trendzie #wege i #wegan, omówiła również tendencje żywieniowe widoczne na YT, Instagramie, w restauracjach.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 28 listopada 2019 08:57

Agnieszka Mielczarek omówiła tendencje żywieniowe widoczne na YT, Instagramie i w restauracjach. W ten sposób podsumowała rok 2019.

– Na pierwszym miejscu są kiszonki, fermentacje w Social Mediach, jeśli chodzi o foodowe tematy. A kisimy niemal wszystko. Poza tym światowe Social Media chętnie wymieniają się przepisami na drinki bez alkoholu. Bardzo popularne w restauracjach na całym świecie teraz są misy mocy. Jeśli chodzi o konkretną przyprawę, wcześniej na topie była kurkuma, teraz jest to pieprz; który co prawda nie ma szczególnej wartości odżywczej, ale dla rynku foodowego jest to sexi-przyprawą. Poza tym konsumenci coraz chętniej sięgają po herbatę, ale oprócz tego, że ją pijemy, chcemy żeby miała ona dodatkową funkcję. Natomiast w street foodach i restauracjach widać zainteresowanie lokalnymi dostawcami - to jest bardzo silny trend na całym świecie. Wszystkie publikacje, które próbują zmienić nasze nawyki jedzeniowe, eliminując z nich mięso, bardzo silnie się wybijają. Tym kulinarny świat interesował się w 2019 r. – wyliczała podczas panelu Agnieszka Mielczarek.

Prelegentka zwróciła uwagę, że jedzenie na Instagramie i YT to piąta kategoria tematyczna, która interesuje użytkowników. 69 proc. młodych ludzi robi sobie zdjęcia z jedzeniem. 

–  W 2018 r. pojawiło się 250 mln postów z hasztagiem #jedzenie. Jedzenie jest bardzo ważne cały czas. To nie jest przemijająca moda. Co na to rynek spożywczy? Badania pokazują, że vege to trzecie oznaczenie najczęściej stosowane na opakowaniach - za “bez glutenu” i “bez dodatków konserwantów”. Z kolei nową potrawą, która staje się modna w świecie, jest umeboshi – japońska śliwka fermentowana 6 miesięcy w liściach shiso. Coraz więcej mówi się o jej właściwościach prozdrowotnych, czy wypłynie tak mocno jak jarmuż i inne rzeczy, zobaczymy zapewne za rok – dodała Mielczarek.

Jej zdaniem jedzenie wege nie jest tylko modą. Dzisiaj już również koniecznością. 

– Na wyprodukowanie każdego kilograma mięsa wołowego potrzebujemy 15 tys. litrów wody, na jeden kilogram ryżu 1800 litrów – mówiła. 

Co by było, gdybyśmy całkowicie zrezygnowali z jedzenia mięsa? Mielibyśmy 30% gruntów więcej; emisja gazów spadłaby o 13%; hektar lasu to jest 10 razy więcej tlenu niż daje jakikolwiek hektar uprawy pozwierzęcej – przekonywała.

Czytaj również: Maciek Żakowski na #HorecaTrendsTalks: w procesie niemarnowania żywności w gastronomii niezwykle ważne jest zaangażowanie zespołu

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • czytelnik

    Przed wejściem do tekstu ten tytuł jest bardzo wieloznaczny...

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.