×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Andrej Modic, LokalnyRolnik.pl: Lokalność nie jest niczym nowym, nigdy nigdzie nie odeszła
Andrej Modic, prezes zarządu, Farmer Direct Sp. z o.o. (LokalnyRolnik.pl). Fot. PTWP

Andrej Modic, LokalnyRolnik.pl: Lokalność nie jest niczym nowym, nigdy nigdzie nie odeszła

Autor: Magdalena Brzózka Data: 30 listopada 2022 11:20

- Lokalność nie jest niczym nowym, nigdy nigdzie nie odeszła. Jednak Polska, która była rynkiem dość zamkniętym przez wiele lat, nagle się otworzyła i obok różnych odcieni szarości wpadły tu kolory różnych zachodnich firm, marek i ich dużo ciekawszy niż poprzedników storytelling. Wpadliśmy w zachwyt nad tego rodzaju produktami, tego rodzaju produkcją i marketingiem - uważa Andrej Modic, prezes zarządu Farmer Direct Sp. z o.o. (LokalnyRolnik.pl).

Podczas sesji "Foodtech i Retailtech – innowacje i strat-upy zmieniają obraz rynku" w ramach XV Forum Rynku Spożywczego i Handlu Andrej Modic, prezes zarządu, Farmer Direct Sp. z o.o. (LokalnyRolnik.pl) dodał, że po tych 25 latach zatęskniliśmy jednak do tego, co znaliśmy od zawsze, do smaków z przeszłości, z dzieciństwa.

- Dodatkowo pojawił się kryzys klimatyczny, problemy z łańcuchami dostaw. Przyszła nostalgia za tym co lokalne, znane, co jest blisko nas. A dodatkowym driver'em w tej chwili jest to, że dużo trudniej jest sprowadzać różne rzeczy z drugiego końca świata. Co więcej, nie ma takiej potrzeby - 90% rzeczy, które potrzebujemy, najprawdopodobniej znajduje się 50 km od nas - podkreślał Andrej Modic. 

Wskazał, że Lokalny Rolnik przez pierwszych 5 lat myślał, że jest e-commercem.

- Jednak od 2 lat wiemy, że jesteśmy firmą logistyczną, która przy okazji jest e-commercem, a naszym zasadniczym celem jest to, by dostarczać produkty niezbędne do jak największej rzeszy ludzi, jak najbliżej się da. Działamy zgodnie z naszą misją, która opiera się na trzech filarach. Pierwszym z nich jest zdrowe społeczeństwo: produkty, które oferujemy nie mają żadnych szkodliwych substancji, są naturalne, niezakonserwowane - bo znajdują się blisko miejsca zamieszkania naszego klienta. Poza tym mają krótki termin przydatności - bo nie stoją na półce - podkreśla prezes zarządu Farmer Direct Sp. z o.o. (LokalnyRolnik.pl).

Wskazuje, że to dowód na to, że można nawet bez innowacji dawać ludziom bardzo, bardzo zdrowy produkt.

- Po drugie - lokalny dobrobyt. Ponieważ mamy lokalnych dostawców i namawiamy ludzi, żeby kupowali lokalnie, to pieniądze nie płyną szerokim strumieniem np. do Portugalii, tylko zostają nawet nie tylko w Polsce, ale w naszym lokalnym otoczeniu. Ludzie, do których finalnie te pieniądze trafiają, wydadzą je również tu, więc całe nasze środowisko się rozwija. Trzecia kwestia to czyste środowisko. Produkcja bez zbędnej chemii, bez nawozów, bez utrwalaczy, blisko czyli bez ogromnych emisji w transporcie - wylicza Andrej Modic.

Czytaj więcej LokalnyRolnik.pl: 90 proc. produktów, których potrzebujemy, znajduje się 50 km od nas

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz